loading...

بهترین مشاور

آزمایشگاه تصویربرداری پزشکی در تروندهایم پیشرفت هایی در روش های تصویربرداری برای تصویربرداری از طریق تشدید مغناطیسی و مغناطیسی می کند. یکی از مزایای افزایش توانایی کشف نقایص قلبی در نوزادان خواهد

tina بازدید : 46 چهارشنبه 03 بهمن 1397 نظرات (0)

آزمایشگاه تصویربرداری پزشکی در تروندهایم پیشرفت هایی در روش های تصویربرداری برای تصویربرداری از طریق تشدید مغناطیسی و مغناطیسی می کندیکی از مزایای افزایش توانایی کشف نقایص قلبی در نوزادان خواهد بود.

Siri-Ann Nyrnes، مشاور در بخش اطفال بیمارستان سنت اولو، تشخیص صحیح، بزرگترین چالش پیش روی متخصصان متخصص قلب کودکان استاندامها خیلی کوچک هستند و تصویربرداری با سونوگرافی فعلی تنها می تواند اطلاعات محدودی را ارائه کند. یک متخصص قلب نیاز به سالها تجربه دارد تا بتواند تشخیص را با هر گونه اطمینان انجام دهد. " دکتر Nyrnes بخشی از آزمایشگاه تصویربرداری پزشکی (MI Lab) است که نهاد میزبان آن دانشگاه علوم و فناوری نروژی (NTNU) است.

مشاوره تلفنی ازدواج

آزمایشگاه MI یکی از 14 مرکز اصلی تحقیق مبتنی بر نوآوری (SFI) است که از سال 2007 از شورای پژوهشی نروژ دریافت کرده است.

تصویر برداری جدید از جریان خون

تصویربرداری از رنگ آمیزی داپلر از سونوگرافی از اواخر دهه 1980 استاندارد بوده استروش جدید MI Lab که به نام تصویربرداری جریان خون (BFI) نامیده می شود، اطلاعات تصویری جریان خون دو بعدی را با تجسم حرکت جنبش خون که روی تصاویر داپلر رنگی قرار می گیرد، فراهم می کندالگوی حاصل جریان خون را بدون توجه به جهت گیری اشعه ماوراء بنفش نشان می دهد - اطلاعات بیشتر در مورد جهت جریان و همچنین تجسم بصری بیشتر را فراهم می کندسرعت جریان خون نیز می تواند اندازه گیری شود و پزشکان به زودی بتوانند میزان واقعی جریان خون را از طریق دهانه های نرمال و پاتولوژیک تعیین کنند.

در یک مطالعه آزمایشی، محققان 13 کودک مبتلا به نقص جداره بطنی را بررسی کردند (سوراخ در دیواره بین بطن راست و چپ قلب، شایع ترین نارسایی قلبی در نوزادان). محققان با استفاده از روشهای جدید تصویربرداری جریان خون جدید و معمول، نتیجه گرفتند که در مقایسه با Doppler رنگ، روش جدید تصویر دقیقی از جریان خون فراهم می کند.

تصویربرداری 3D در آینده

دکتر نیرنز می گوید: "تصاویر در این مطالعه توسط پزشک و تکنسین با هم کار می کردند، بنابراین دومی می توانست از دست ما با آنچه پزشکان با آن مخالفت می کنند و آنچه که ما برای بهبود تشخیص خود نیاز داریم، روبرو هستیم." "این روش با هر بیمار تصفیه شده است."

اکنون آزمایشگاه MI Lab این روش را با استفاده از تصویربرداری از هواپیما موجب می شود که می تواند یک تصویر را سریعتر تولید کندمطالعهی خلبان از پنج نوزاد نشان داد که تصویربرداری از هواپیما موجب عکس 5-10 برابر تصاویر در هر ثانیه با کیفیت تصویری شدیدتر شده است.

داستان های مربوطه

·         استرس مالی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آمریکایی های آفریقایی را افزایش دهد

·         شیوه زندگی و عوامل سلامتی که برای قلب مفید هستند نیز می توانند از دیابت جلوگیری کنند

·         آمادگی جسمانی نارسایی قلبی می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد، مطالعه جدیدی پیدا می کند

مهندس و پژوهشگر Lasse Løvstakken می گوید: "تعیین مقدار جریان خون اهداف بعدی ما است. "در نهایت ما می خواهیم این روش را برای ارائه اطلاعات جریان خون در 3D توسعه دهیم."

وضعیت SFI همکاری با ارزش را ایجاد می کند

اولاو Haraldseth، استاد پزشکی در NTNU، مدیر آزمایشگاه MI است
او می گوید: "ما تحقیقات خود را بر روی سونوگرافی و MR تمرکز می کنیم زیرا این احتمالا مهم ترین روش در مراقبت های بهداشتی در آینده خواهد بود."

دیدگاه اظهار شده از آزمایشگاه MI برای ایجاد گروه تحقیقاتی بین رشته ای است که شامل شرکت کنندگان مربوطه از کل جامعه تحقیقاتی در منطقه تروندهایم می باشداین گروه ادغام زمینه هایی مانند پزشکی، ICT، فیزیک، ریاضیات، سایبرنتیک، الکترونیک، فیزیولوژی، زیست شناسی مولکولی، علوم اعصاب و روانشناسی است.

"من بر این باور هستم که این تلاش مشترک بین دانشگاه، بیمارستان و صنعت بسیار سودمند خواهد بود و از تحقیقات و نوآوری های با کیفیت بالا برای شرکای صنعت و به کل جامعه مفید خواهد بود. هدف ما باید تشویق پژوهش های پزشکی باشد که باعث می شود صنعت نروژی رقابتی تر است. پزشکی یک صنعت مبتنی بر دانش است و کل جهان بازار ما است. "

حرکت به جلو به آرامی اما مطمئنا

آزمایشگاه MI انتخاب کرده است که بخش عمده ای از منابع خود را به آموزش در سطح دکترا اختصاص دهد؛ این مرکز در حال حاضر 21 دانشجوی دکترا و 11 نفر از اعضای پژوهشی پس از دکترا دارد.

پروفسور هارالدست می گوید: "پیشرفت ما نسبتا کند است." "هنگامی که ما در سال 2007 شروع کردیم، سخت ترین کار دانشجویان تکنولوژی ماهر را استخدام می کردیم. یکی از دلایل مثبت بحران مالی این است که اکنون می توانیم پرسنلی را که می خواهیم استخدام کنیم."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 218
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 968
  • بازدید ماه : 968
  • بازدید سال : 39,768
  • بازدید کلی : 236,285