loading...

بهترین مشاور

اسکن مغزی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) برای اولین بار نشان داده شده است که چرا افراد مبتلا به این بیماری گاهی با تمرکز مشکل دارند. این مطالعه توسط کارشناسان دانشگاه ناتین

tina بازدید : 53 چهارشنبه 02 آبان 1397 نظرات (0)


اسکن مغزی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) برای اولین بار نشان داده شده است که چرا افراد مبتلا به این بیماری گاهی با تمرکز مشکل دارنداین مطالعه توسط کارشناسان دانشگاه ناتینگهام ممکن است توضیح دهد که چرا والدین اغلب می گویند که فرزندانشان می توانند تمرکز خود را حفظ کنند، زمانی که آنها چیزی را که آنها را مورد علاقه می کنند حفظ کنند، اما با وظایف خسته کننده مواجه می شوند.

محققان از گروه انگیزش، مهار و توسعه در مطالعه ADHD (MIDAS) با استفاده از یک بازی سبک "Whac-a-Mole" مدرکی دریافت کردند که کودکان مبتلا به ADHD نیاز به انگیزه بیشتر یا داروهای معمول محرک برای تمرکز بر روی یک کار .

تحقیقاتی که توسط Wellcome Trust تأمین مالی شده است، دریافتند که هنگامی که این انگیزه کم بود، کودکان مبتلا به ADHD موفق به "خاموش کردن" مناطق مغزی درگیر در ذهن سرگردان نشدندبا این حال، هنگامی که انگیزه بالا بود، یا دارو مصرف می کردند، فعالیت مغزیشان از یک فرزند غیر مبتلا به ADHD غیر قابل تشخیص بود.

پروفسور کریس هولیس، در دانشکده علوم بهداشت عمومی، این مطالعه را هدایت کرداو گفت: "نتایج هیجان انگیز است، زیرا برای اولین بار ما شروع به درک اینکه چگونه در کودکان مبتلا به ADHD مشوق ها و داروهای محرک به نحوی مشابه عمل می کنند تا الگوهای فعالیت مغز را تغییر دهند و آنها را قادر به تمرکز و تمرکز بیشتر می کنند. چرا در کودکان مبتلا به ADHD عملکرد آنها اغلب بسیار متغیر و متناقض است، بسته به اینکه در مورد علاقه آنها به یک کار خاص است. "

ADHD شایعترین اختلال روانپزشکی در دوران کودکی است که در حدود 50 کودک در انگلیس در معرض خطر قرار داردکودکان مبتلا به ADHD بیش از حد بی سر و پا، تحریک کننده و متلاشی می شوند و مشکلات در خانه و مدرسه را تجربه می کننداگر چه برای این بیماری درمان وجود ندارد، علائم را می توان با دارو و / یا درمان رفتاری کاهش داددارو متیل فنیدات (که اغلب به نام ریتالین نامیده می شود) معمولا برای درمان بیماری استفاده می شود.

مطالعات قبلی نشان داده است که کودکان مبتلا به ADHD در "خاموش کردن" شبکه حالت پیش فرض (DMN) در مغزشان مشکل دارنداین شبکه معمولا هنگامی فعال می شود که ما هیچ کاری انجام نمی دهیم، باعث ایجاد افکار خودبهخودی و یا "روزهای سخت" می شود، اما وقتی که ما بر روی وظیفه پیش از ما تمرکز می کنیم، سرکوب می شودبا این حال، در کودکان مبتلا به ADHD فکر می کنید DMN ممکن است به وظایف "خسته کننده" که به تمرکز توجه نیاز دارند، به اندازه کافی سرکوب نشود.

محققان گروه MIDAS که شامل دکتر مارتین بتتی و دکتر الیزابت لیدل بودند، اسکن مغز از 18 کودک مبتلا به ADHD بین 9 تا 15 ساله را در مقایسه با اسکن یک گروه مشابه از کودکان بدون بیماری در مقایسه با هر گروه در یک گروه وظیفه طراحی شده برای تست چگونگی رفتار آنها را کنترل می کندکودکان مبتلا به ADHD زمانی که متیل فنیدیت مصرف می کردند و زمانی که از دارو استفاده می کردند، آزمایش شدندیافته ها در مجله روانشناسی کودکان و روانپزشکی منتشر شده است.

داستان های مربوطه

·         علائم عصب شناختی مربوط به مراحل اولیه آسیب مغزی آلزایمر

·         بهبود قابل ملاحظه ای در بقای سرطان مغز در میان بیماران جوان، اما برای سالمندان بسیار زیاد نیست

·         مطالعه نشان می دهد که توانایی مانیتورینگ پیشرفت بیماری آلزایمر با اندازه گیری سطح آنتی اکسیدانی مغز را نشان می دهد

در حالی که در یک اسکنر مغناطیسی رزونانس مغناطیسی (MRI) که می تواند برای اندازه گیری فعالیت در مغز استفاده شود، کودکان یک بازی کامپیوتری را بازی کردند که در آن بیگانگان سبز به طور تصادفی با بیگانگان سیاه و سفید کمتر مکرر شدند، هر کدام برای یک فاصله کوتاه استوظیفه آنها این بود که به عنوان بسیاری از بیگانگان سبز به عنوان "گرفتن"، در حالی که اجتناب از گرفتن بیگانگان سیاه و سفیدبرای هر پاسخ آهسته و یا از دست رفته، آنها یک نقطه را از دست می دهند؛ آنها یک امتیاز برای هر پاسخ به موقع به دست می آورند.

برای بررسی اثر انگیزه، پاداش برای اجتناب از ابتلا به بیگانه سیاه، سپس به پنج امتیاز افزایش یافت، با یک پنالتی پنج امتیاز برای گرفتن بیگانه اشتباه.

با مطالعه اسکن مغزی، محققان توانستند نشان دهند که بچه های معمولی که در حال رشد هستند، شبکه ای DMN را خاموش می کنند هر زمان که یک مورد مورد نیاز خود را مشاهده کردبا این حال، مگر اینکه انگیزه بالا بود یا دارو مصرف کرده بودند، کودکان مبتلا به ADHD قادر خواهند بود DMN را خاموش کنند و عملکرد ضعیفی داشته باشنداین اثر انگیزه در کودکان بدون ADHD مشاهده نشد - فعالیت در DMN خود را با مواردی که نیازمند توجه آنها بود، صرف نظر از انگیزه ارائه شده، قطع کرد.

دکتر Batty گفت: "با استفاده از تصویربرداری مغز ما توانستیم در داخل سر کودکان ببینیم و آنچه را که درباره ADHD است را متوقف می کنیم، که مانع متمرکز شدن آنها می شود. اکثر مردم قادر به کنترل حالت" افکار خود "و تمرکز بر روی وظیفه در دست هستند. این امر در مورد کودکان مبتلا به ADHD نیست. اگر یک کار به اندازه کافی جالب نباشد، آنها نمی توانند فعالیت مغز پس زمینه خود را خاموش کنند و به راحتی پریشان می شوند. ایجاد یک کار جالب تر - و یا ارائه متیل فنیدات - کاهش حجم و اجازه می دهد تا آنها را تمرکز."

دکتر لیدهل گفت: "این یافته ها به توضیح یکی از ویژگی های جالب ADHD کمک می کند - به طوری که کودکان با این وضعیت می توانند در مواقعی که انگیزه ای برای انجام این کار دارند، خودشان را کنترل کنند.

"شکایت رایج در مورد کودکان مبتلا به ADHD این است که او می تواند زمانی که بخواهد خود را کنترل کند و آن را کنترل کند"، بنابراین برخی معتقدند که وقتی کودک بدبختی می کند، کودک شیطان است. ما نشان داده ایم که این ممکن است دشوار باشد آنها به نظر میرسد که خاموش بودن برای "دنیای داخلی" به انگیزه بیشتری برای عملکرد مناسب نیاز دارند و به آنها اجازه می دهد تا به وظیفه خود توجه داشته باشند. "

 مشاوره زنان 

جزئیات تحقیق خود را می توانید در: حالت پیش فرض حالت مدولاسیون شبکه و کنترل مهار در ADHD: اثرات انگیزه و متیل فنیداتمجله روانشناسی کودکان و روانپزشکی ؛ e-pub در پیش، 12 نوامبر 2010.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 97
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 111
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 39,063
  • بازدید کلی : 235,580