loading...

بهترین مشاور

دانشمندان دانشگاه شیکاگو گزارش دادند که زبان ممکن است نقش مهمی در یادگیری معانی اعداد داشته باشد. یک مطالعه مبتنی بر تحقیق در مورد افراد ناشنوا در نیکاراگوئه که هرگز زبان رسمی رسمی را یاد نگرفت نشان

tina بازدید : 95 شنبه 21 مهر 1397 نظرات (0)


دانشمندان دانشگاه شیکاگو گزارش دادند که زبان ممکن است نقش مهمی در یادگیری معانی اعداد داشته باشد.

یک مطالعه مبتنی بر تحقیق در مورد افراد ناشنوا در نیکاراگوئه که هرگز زبان رسمی رسمی را یاد نگرفت نشان داد که افرادی که با استفاده از حرکات خود توسعه داده میشوند، به نامهای خانهنویسی، نمیتوانستند ارزش عدد بیش از سه را درک کنند؛ زیرا آنها زبان حاوی نمادها را نفهمیدند برای شمارش استفاده می شود

در مقابل، افراد ناشنوا که زبان نشانه گذاری معمولی را به عنوان کودکان یاد می گیرند، می توانند معنی تعداد زیادی را بیاموزندمحققان معتقدند این به این دلیل است که زبان نشانه معروف مانند زبان های گفتاری، یک رویکرد شمارش را در اوایل دوران کودکی به ارمغان می آورد.

 تست تعارضات زناشویی

این مطالعه پیچیدگی یادگیری روابط نمادین در زبان را نشان می دهد، از جمله مفاهیم به ظاهر ساده عددیاین کار ممکن است به پژوهشگران کمک کند که بیشتر در مورد چگونگی زبان نحوه یادگیری مفاهیم اولیه ریاضی و نحوه فرآیند حیاتی آن در سال های پیش دبستانی را یاد بگیرند.

"این تنها کلمات واژگان نیست که مهم است، بلکه درک روابطی است که بر اساس کلمات قرار دارند - این واقعیت که" هشت "یکی بیش از" هفت "و یکی کمتر از نه استسوزان گلدین مودو، استاد خدمات روانشناسی Bearsdley Ruml در دانشگاه، گفت: "بدون داشتن مجموعه ای از کلمات کلیدی برای هدایت آنها، کارشناسان ناشنوایان در این مطالعه متوجه نشدند که اعداد روی یکدیگر ارزش دارند."

یافته ها در مقاله "شماره بدون یک مدل زبان" منتشر شده در شماره فعلی مقالات آکادمی ملی علوم گزارش شده است . نویسنده اصلی پژوهشگر دانشگاه الیزابت اسپپپن است، Ph.D. فارغ التحصیل رشته روانشناسی است که به عنوان بخشی از مطالعه کار میدانی در نیکاراگوئه انجام داد.

ناتوانی فکر کردن و نه در مورد اعداد

محققان قبلا دریافته اند که افراد در فرهنگ های جداگانه ارزش عدد بزرگ را یاد نمی گیرند وقتی که بخشی از زبان محلی نیستندبه عنوان مثال، دو گروه مورد مطالعه در آمازون، واژه هایی برای تعداد بیش از پنج نفر ندارند و قادر به مطابقت با دو ردیف چکرز حاوی بیش از پنج مورد نیستندفرهنگ محلی آنها نیازی به استفاده دقیق از تعداد زیادی ندارد، که می تواند مشکل آمازون را با آنها توضیح دهد.

با این حال، اکثر نیکاراگوئه ها از معاملات دقیق در معاملات روزمره استفاده می کنند. Spaepen گفت که گرچه ناشران ناشنوایان در UChicago مطالعه ارزش نسبی اقلام ارز را درک کردند، آنها ظاهرا درک ناقص ارزش های عددی خود را داشتند، زیرا هرگز به تعداد چند جمله ای آموزش نداده اند.

داستان های مربوطه

·         امید جدید برای کودکان مبتلا به سرطان تهاجمی

·         مطالعه ی تصویر ذهنی خود را درک کودکان را مطالعه کنید

·         کنسرسیوم دستگاه اطفال تحت پوشش کودکان ملی و UMD 5 میلیون دلار از FDA دریافت می کند

برای مطالعه، محققان به مدیران مجموعه ای از وظایف را برای تعیین اینکه چگونه آنها می توانند پول را تشخیص دهندآنها نشان دادند که مبلغ 10 واحد و 20 عدد است و از ارزش بیشتری برخوردار بودندوقتی که سوال شد که آیا 9 سکه 10 واحد ارزش بیشتری داشته اند یا بیشتر از یک لایحه 100 واحد، هر یک از مدیران قادر به تعیین ارزش نسبی پول بودند.

Spaepen گفت: "سکه ها و صورتحساب هایی که در پول نیکاراگوئه استفاده می شوند بر حسب اندازه و رنگ بر اساس ارزش متفاوت هستند، که سرنخ ارزش آنها را نشان می دهد، حتی اگر کاربر هیچ اطلاعاتی در مورد شماره ها نداشته باشد." ناشران ناشنوایان می توانند بدون درک کامل ارزش عددی خود، ارزشی را بر مبنای رنگ و شکل آن یاد بگیرند.

محققان به دیدن فیلم های متحرک که تعداد آنها بخش مهمی از طرح بود، به نمایش گذاشتندسپس آنها را از افراد ناشنوای پرسیدند که ویدیو را به یک دوست یا نسبی با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی بازنویسی کنندهمانطور که اعداد بزرگ شد، خانهداران به طور فزاینده ای کمتر قادر به تولید انگشت دقیق برای تعداد انگشتان دست شدند.

آنها سپس کارت هایی با تعداد زیادی از اقلام بر روی آنها نشان دادند و از آنها خواسته شد که یک ژست را نشان دهند که تعداد موارد را نشان می دهدمدیران تنها تا شماره 3 دقیق بودند. علاوه بر این، آنها با داشتن یک ردیف دوم از چکرزها در یک ردیف هدف، زمانی که بیش از سه چکرز هدف داشتند، با وجود اینکه این کار نیاز به هیچ درک یا تولید حرکات تعدادمحققان نتیجه گرفتند که دشواری در فهم تعداد زیادی از ناتوانی در برقراری ارتباط در مورد تعداد زیادی نیست، بلکه از ناتوانی در فکر کردن درباره آنها است.

محققان آزمونهای شنوایی، نیکاراگوئه ها را ناکام و افراد ناشنوا که در زبان اشاره آمریکایی آموزش دیده اند انجام دادندهر دو گروه در این مطالعه نسبت به کارکنان نیکاراگوئه بهتر عمل کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,584
  • بازدید ماه : 1,584
  • بازدید سال : 40,384
  • بازدید کلی : 236,901