نقل قول نوشته اصلی توسط saba95 نمایش پست ها
این چند وقته دلم اونقدر از این اوضاع و قوانین مزخرف کشور پر بود که قوانین و تحریم های متعصبانه جدید هم بهش داره اضافه میشه.
نمیدونستم کجا بگم حرفامو و میدونستم اینجا هم خیلیا هستن که یا گردنشون کلفته یا به نحوی از پایه های حکومتی هستن و یا حامی حکومت ولی برام مهم نیس زدن حرف دلم جرم نیست و احتیاجی هم به نظر این ادما ندارم.
از اونجایی که ایران بخصوص قم یه کشور و شهر بسته و مسموم و افسرده کننده هست و اوضاع کشور روز به روز بدتر میشه من و دختر عموم که یه مدت هم اینجا فعالیت داشت تصمیم گرفتیم برای اینکه یکم رنگ شادی رو بچشیم توی قسمت جاده ای خیابون که خلوته دوچرخه سواری کنیم.
قبلش برای اینکه آتو دست کسی ندیم پوشش کاملا گشاد و بلند داشتیم و کلاه دوچرخه کل پیشونی ما رو پوشونده بود ولی از شانسمون گشت امنیت اخلاقی ما رو دید و نگهمون داشت .اول قرار بود چند تا برگ امضا کنیم و تموم بشه ولی ما رو ته ون نشوندن درو بستن گاز دادن!!
گوشی هامونم گرفتن و ما حتی نتونستیم به خانواده خبر بدیم!!ما رو بردن پاسگاه به جرمی با این عنوان:دوچرخه سواری و تحریک اذهان عمومی!
بعد از کلی بحث مارو بردن بازداشتگاه و ما فقط تونستیم یه تماس مختصر با خانواده دختر عموم داشته باشیم و تا صبح بازداشتگاه بودیم و بگذریم که چقدر اونجا تحقیر امیز رفتار کردن نمیگم سرتون درد بیاد.
صبح که قرار شد بریم دادگاه دخترعموم به یه اقای وکیل زنگ زده بود تا کمکمون کنه و ایشون به ما گفت اینا بی منطق هستن اگر براشون حتی دلیل منطقی بیاری باز هم عصبی میشن و فقط هر چی میگن باید بگی تکرار نمیشه دیگه و اصلا باهاشون بحث نکنید.
من دیدم واقعا در توانم نیس و شخصیتی ندارم که بخوام جلوی این حیوان صفت ها خودمو کوچیک کنم برای همیندختر عموم فداکاری کرد و بعد از کلی احترام و تحمل بدترین توهین ها بپذیرفتن ما ازاد بشیم و گوشی و دوچرخه هامونو بدن!
دختر عموم گفت من بخاطر مشکل تاندوم پام دکتر برام دوچرخه تجویز کرده و وقتی هم که پوششم کامل باشه چه مشکلی داره اینم اشاره کنم الهه چند تا مدال طلا و نقره و برنز اورده بخاطر مسابقات ورزشی و گفت منی که برای کشورم این همه افتخار افریدم واقعا این طرز برخورد شایسته ی من هست؟
واقعا شایسته ی ماست که به جرم دوچرخه سواری توی زندانی کنار زنهایی که مواد فروش معتاد و..هستن قرار بگیریم.
سرتون درد نیاد از یه طرف شب خیلی بدی بود و بدترین رفتار هارو با ما کردن از یه طرف ما به خودمون افتخار میکردیم که استارت این کارو زدیم و مقابل قانون ممنوعیت دوچرخه سواری در قم برای بانوان ایستادیم.
و در اخر این مسئله برای من اشکار شد که
جرم ما دوچرخه سواری نبود جرم ما اینه دختر هستیم و این حکومت با دختر بودن ما مشکل داره...
سلام صبا خانم ممنون از دعوتتون.
واقعا ازاونچه خوندم متاسفم.تاحالا نمی دونستم دوچرخه سواری هم برا ماخانم ها جرم محسوب میشه که امروز فهمیدم.سعی کن بیخیال رفتارشون بشی چون اگه بخوای بهش فکر کنی بدتر خودت عذاب می کشی.ازاین به بعد خواستی دوچرخه سواری کنی مردونه لباس بپوش کسی نفهمه دختری.اگرم فهمیدن وخواستن بگیرنتون سریع فرار کنیداینا می خوان عقدشونو سر مردم دربیارن اینکارارومی کنن.اینکه استارتشوزدی خیلی خوبه ولی به نظرم پافشاری بیشتر اونم تو قم باعث دردسر وآزارواذیت بیشتر خودتون می شه.اینا دیگه شورشو در آوردن بااین سرعت معلوم نیست کجا می خوان برن.همینایی که اینجوری مردمو اذیت می کنن خودشون ازهمه بدترن کارایی می کنن که عقل جنم بهش نمی رسه.من نمی دونم دوچرخه سواری کجاش اذهان عمومی روتحریک می کنه بعد میگن آلودگی هوازیاده وقتی جنبه ی یه دوچرخه سواری توسط خانم هاروندارید وممنوعش می کنیدپس توقع هم نباید داشته باشن.اصلا شیطونه می گه کمپین دوچرخه سواری زنان راه بندازیم هرازچند گاهی توکل کشور اعلام کنیم خانم ها بادوچرخه بیان بیرون ببینیم حرف حسابشون چیه .اعتراضمونو جهانی می کنیم.