loading...

بهترین مشاور

  بر اساس بررسی انتقادی و تجزیه و تحلیل بیش از 100 مطالعه در مورد تجربه درد و مدیریت درد در میان آمریکایی های اسپانیایی، اسپانیایی ها آمریکایی گزارش کمتری از درد در مقایسه با آمریکایی های سفیدی

tina بازدید : 60 پنجشنبه 12 مهر 1397 نظرات (0)

 


بر اساس بررسی انتقادی و تجزیه و تحلیل بیش از 100 مطالعه در مورد تجربه درد و مدیریت درد در میان آمریکایی های اسپانیایی، اسپانیایی ها آمریکایی گزارش کمتری از درد در مقایسه با آمریکایی های سفیدی یا سیاه سیاه غیر غیر اسپانیاییاولین کار این نوع توسط پژوهشگران دانشکده علوم در دانشگاه ایندیانا-پردو در ایندیاناپولیس به رهبری روانشناس بهداشت بالینی Adam T. Hirsh انجام شد.

در حالی که محققین IUPUI دریافتند که آمریکایی های اسپانیایی تبار احساس درد کمتری را گزارش کرده اند، آنها همچنین دریافتند که اسپانیایی ها نسبت به آماری که در آزمایشگاه مبتلا به حساسیت بیشتر درد و تحمل درد کمتری نسبت به آمریكایی های سفید پوست آمریکایی غیر آمریكایی گزارش داده اند.

مشاوره تلفنی

اسپانیایی آمریکایی بیشتر از سفیدپوستان غیر غیر اسپانیایی بود که برای استفاده از مقابله مذهبی برای مدیریت درد گزارش دادآمریکایی های اسپانیایی گزارش می دهند که اغلب به دنبال یافتن درد در خارج از ایالات متحده و استفاده از داروهای ضد سرطان و درمان های گرم مانند چای، گیاهان و ماساژ هستند.

نژاد اسپانیایی، صحبت کردن اسپانیایی به عنوان زبان اصلی و مقادیر پایین تحصیلات، پیش بینی کننده های قابل توجهی از دسترسی کمتر به درمان درد بودند.

پنجاه و پنج میلیون اسپانیایی تبار در ایالات متحده زندگی می کنند که تقریبا 17 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، اما در مورد تجربه های مرتبط با دردشان کم است.

هرش، استادیار روانشناسی، گفت: "ما می دانیم که تجربه درد درد بیماران آمریکایی اسپانیایی با دیگر آمریکایی ها متفاوت است، اما ما نمی دانیم چرا." "آیا این تفاوت ها ممکن است ناشی از تفاوت در پردازش درد، استراتژی های مقابله با درد، عوامل فرهنگی یا ترکیبی از این عوامل باشد؟"

برای پاسخ دادن به این و سؤالات دیگر، محققان چشم انداز بیماران اسپانیایی-آمریکایی و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود را خلاصه کرده و با یافته های ادبیات موجود و شکاف هایی که نیازمند تحقیقات آتی هستند برجسته می شوند. "تجربه درد آمریكایی های اسپانیایی: نقد ادبیات بحرانی و مدل مفهومی" به صورت آنلاین به چاپ می رسد در مجله درد . نویسندگان علاوه بر هیرش، دانشجوی کارشناسی ارشد، نیکل ا. هاولینگشده، استاد روانشناسی لسلی اشبوران ناردو و دانشیار روانشناسی جسی استوارت، همه دانشکده علوم در IUPUI هستند.

این مطالعه با کمک مالی R01MD008931 از موسسه ملی بهداشت و تنوع بهداشتی مؤسسات ملی سلامت حمایت شد.

یکی از زمینه هایی که نویسندگان برای بررسی های آینده برجسته می کنند این است که آیا باورها و نگرش های فرهنگی اسپانیایی تبار آمریکایی ها به عنوان عوامل حفاظت کننده بالقوه در توسعه شرایط درد، خدمت می کنندافزایش سطح حمایت اجتماعی، سلامت روان و رضایت شغلی نشان می دهد که درد مزمن عموما برای آمریکایی ها تاثیر می گذاردآیا تأکید فرهنگ فرهنگ اسپانیایی بر ارزش های خانوادگی و کار نقش های محافظتی مشابه در برابر پیشرفت درد مزمن دارند؟ نقش بازیگری چیست؟

داستان های مربوطه

·         بیماران مبتلا به زوال عقل می توانند درد را تجربه کنند که نمی توانند ارتباط برقرار کنند

·         ژن استرس موجب افزایش آسیب پذیری در ایجاد درد مزمن می شود

·         مطالعه زهر زردرنگ مرغ می تواند منجر به درمان بهتر برای درد شود

محققین IUPUI در مجموع 117 بررسی انجام شده از سوی پژوهشگران بررسی شده در مورد درد ناخوشی، رفتارهای درد و درمان درد در میان آمریکایی های اسپانیایی تبار را بررسی کردندآمریكایی های اسپانیایی گزارش دادند كه درد های مزمن، درد گردن، درد حاد و مزمن، درد نوعی اختلال مفصلی و مفاصل، درد پایین و فوقانی اندام و تشخیص آرتریت در مقایسه با غیر اسپانیایی ها گزارش شده است.

براساس گزارش هیرش، تحقیقات بدون درد نشان داده است که کارگران آمریکایی اسپانیایی تبار آمریکایی از میزان خستگی کوتاه مدت کمتری برخوردار هستند اما بالاترین میزان از دست دادن کار طولانی مدت استاو گفت: "این نشان می دهد که در کوتاه مدت، آمریکایی های اسپانیایی تبانی از درد می کاهند، اما در بلند مدت به آنها دامن می زند." "این به اکتشافات آینده نیاز دارد، همانطور که تأثیر انطباق پذیری - پذیرش رفتارها، باورها و عناصر فرهنگی گروه غالب در جامعه است."

آمریکایی های اسپانیایی با موانع متعددی برای مراقبت از درد مواجه هستند، از جمله محدودیت های مالی، فقدان بیمه، عدم رعایت زبان انگلیسی و وضعیت مهاجرت مشکوک.

طبق اداره آمار ایالات متحده، اسپانیایی ها در ایالات متحده سن متوسط ​​28 سال دارندسن متوسط ​​سفیدپوستان غیر اسپانیایی 42 و سیاه پوستان غیر اسپانیایی 33 است. از آنجا که درد، به خصوص درد مزمن، در میان افراد مسن بیشتر رایج است، محققین IUPUI اشاره می کنند که سن ممکن است در تفاوت های قومی مشاهده شده نقش داشته باشد در شیوع درد و عامل فاکتور باید مورد بررسی قرار گیرد.

هیرش گفت: "ممکن است دلایل بیولوژیکی، دلایل روحی، دلایل اجتماعی و دلایل سیستم وجود داشته باشد چرا که آمریکایی های اسپانیایی ظاهرا درد را از گروه های دیگر متفاوت می دانند و به همین دلیل درمان آنها برای درد ممکن است متفاوت باشد." "درد یکی از دلایلی است که آمریکایی ها به دکتر می رسند و عامل مهمی برای ناتوانی است. برای همه ما مهم است - از جمله پزشکانی که آنها را درمان می کنند - برای بدست آوردن درک روشنی از درد و درمان آن در حال رشد سریع جمعیت اسپانیایی تبار در ایالات متحده. "

به گفته آکادمی پزشکی آمریکا، درد مزمن بیشتر آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد، نه دیابت، بیماری قلبی و سرطان.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 1,354
  • بازدید سال : 33,115
  • بازدید کلی : 229,632