loading...

بهترین مشاور

چرا اهمیت دارد و چگونه می توان آن را بهبود بخشید آیا به نظر می رسد که مردم به نظر خود ارزش خود را بیش از حد اهمیت می دهند؟ اگر چنین است، این را در نظر بگیرید: اعتقاد به ارزش شما یک عنصر حیاتی سلامت ر

tina بازدید : 67 شنبه 06 مرداد 1397 نظرات (0)

چرا اهمیت دارد و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

آیا به نظر می رسد که مردم به نظر خود ارزش خود را بیش از حد اهمیت می دهند؟ اگر چنین است، این را در نظر بگیرید: اعتقاد به ارزش شما یک عنصر حیاتی سلامت روان است. بدون آن آسان است که افسرده و مضطرب شود. محو شدن به پس زمینه در شرایط اجتماعی آسان است. علاوه بر این، به شما امکان می دهد که فرصت ها را به شما تحویل دهید. شما می توانید یک حس سالم از ارزش خود را بدون از دست دادن همدلی برای دیگران و یا تبدیل شدن به بیش از حد خود محوری توسعه. با تمام مزایای آن، خود ارزش می تواند به شما و افرادی که برای خوشبختی بیشتر احتیاج دارند به ارمغان بیاورد. با توجه به این، هر دلیلی برای بهبود آن وجود دارد!

 

 

ارزش خود را مهم است زیرا این به شما کمک می کند که اهداف خود را به دست آورید.

تعریف خود ارزشمند

اکثر لغت نامه ها خود ارزش را به عنوان مترادف اعتماد به نفس تعریف می کنند، به این معنی "تفکر خوب از خود". این تعریف خود ارزش تفاوت بین دو مفهوم را از دست می دهد.

 

مفهوم اعتماد به نفس ابتدا در سال 1657 ذکر شد. جای تعجب نیست که یک مفهوم شناخته شده است! آنچه که بسیاری نمی دانند این است که عزت نفس چیزی است که شما از خارج از خودتان می گیرید. هنگامی که شما اعتماد به نفس دارید، دلیل آن این است که شما با برخی از معیارهای دیگران آشنا شده اید.

 

به عنوان مثال، اگر شما یک ژیمناست هستید، اگر در یک رقابت محلی خوب عمل کنید و حتی بالاترین اعتماد به نفس خود را در مسابقات ملی به دست آورید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. شما ارزش خود را در مورد چیزهایی که دیگران انجام داده اید یا آنچه را که به عنوان معیار موفقیت در نظر گرفته اید اندازه گیری می کنید. همین کار می تواند در کار یا حتی در رابطه انجام شود.

 

خود ارزش یک چیز متفاوت است. این مفهوم تا سال 1965 به وجود نیامده است. خود ارزش این باور است که شما یک شخص ارزشمند هستید بدون در نظر گرفتن آنچه که انجام داده اید یا انجام نداده اید. مهم نیستی شما مهم نیستید زیرا شما نسبت به دیگران به طور مطلوب مقایسه می کنید یا به این دلیل که تعدادی از عملکرد خوب را برآورده می کنید. شما به سادگی به این دلیل است که شما هستی. خود ارزش از داخل می آید تا به شما توانایی دریافت اعتماد به نفس را بدهد.

 

آنچه مردم درباره خود ارزش می گویند

بعضی از بزرگترین رهبران، هنرمندان و شخصیت های عمومی، مدتها قبل از معرفی این مفهوم، درباره ارزش خود صحبت کرده اند. وزوز در اطراف خود ارزش همچنان ادامه دارد. در اینجا برخی از قابل توجه ترین نقل قول های خود ارزش:

 

"شما، همانند هر کس در کل جهان، سزاوار عشق و محبت شماست." ~ بودا

 

"چه چیزی در پشت ما قرار دارد و چه چیزی دروغ است، ما نسبت به چیزی که درون ماست، چیزهای کوچک است". ~ رالف والدو امرسون

 

"چه کسی به نظر بیرون، رویاها؛ چه کسی به نظر می رسد درون، بیدار است". ~ کارل یونگ

 

"من مدت زیادی طول کشید تا خودم را از طریق چشم دیگران قضاوت نکنم." ~ Sally Field

 

"بدون تأیید او مرد نمی تواند راحت باشد." ~ مارک تواین

 

"چون کسی به خودش اعتقاد دارد، دیگران سعی نمی کنند دیگران را متقاعد کنند؛ زیرا با توجه به خودشان، دیگر نیازی به تایید دیگران ندارند؛ زیرا کسی خود را می پذیرد و تمام دنیا او را می پذیرند." ~ Lao-Tzu

 

اهمیت ارزش خود برای سلامت روانی خوب

 

به نظر می رسد ارزش خود به ما از بسیاری از انواع بیماری های روحی و مشکلات عاطفی محافظت می کند. عزت نفس پایین به عنوان یک عامل در معتادان، افسردگی، اضطراب و مشکلات ارتباطی شناخته شده است.

 

هنگامی که مردم به ارزش ذاتی خود اعتقاد ندارند، مواد مخدر، الکل و سایر اعتیاد به نظر می رسد که درد را کاهش می دهد. آنها فقط می توانند از طریق اعتیاد به اذهان خود به راه خود ادامه دهند. سپس، هر زمان که احساس بدی در مورد خودشان می کنند، عمیق تر به اعتیاد می افتند یا به آن باز می گردند. آنها هرگز نمیتوانند اثرات اعتیاد را غلبه دهند تا احساسات قویتری از خود ارزش ایجاد کنند.

 

افسردگی، اضطراب و سایر شرایط روحی اغلب به همان افرادی که با ارزش خود کمتری برخورد می کنند، اتفاق می افتند. در این مرحله، هیچ کس نمی داند که آیا این وضعیت ذهنی و شرم آور مرتبط با آن است که سبب کم ارزش بودن خود و یا این که در راه دیگری اتفاق می افتد. در هر صورت، آنها بر یکدیگر متمرکز می شوند، ایجاد یک احساس مداوم ناخوشایند و ناامیدی. در این مورد، هر دو حالت ذهنی و مسائل مربوط به ارزش خود باید مورد توجه قرار گیرد.

 

افرادی که ارزش خود را ندارند تمایل دارند به روابط نامناسبی دست پیدا کنند. آنها ممکن است به دنبال افرادی باشند که اعتقاد دارند می توانند برای آنها کاری انجام دهند که احساس می کنند نمی توانند برای خودشان انجام دهند. یا، آنها ممکن است برای یک شریک که به نظر می رسد پایین تر است به دنبال، به طوری که آنها می توانند در مورد خود احساس بهتر است.

 

مهم نیست چطور اتفاق می افتد، رابطه با یک بنیاد معیوب آغاز می شود و زمانی که زمان طول می کشد، تنها غیر بهداشتی می شود. این رابطه تا زمانی که هر دو طرف دارای حسن نیت ارزشمند خود باشند، نمی توانند بهبود یابند. برای برخی، هرگز اتفاق نمی افتد، و رابطه به پایان می رسد. با بهبود عزت نفس، آنها می توانند به هر حال بهتر زندگی کنند.

 

مزایای خود ارزشمند

داشتن ارزش ذاتی سالم نه تنها از داشتن سلامت روانی بد شما جلوگیری می کند. این مزایای مثبت دیگر نیز دارد. وقتی به خودتان اهمیت می دهید مهم نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن هستید و یا در اطراف شما هستید، می توانید آنچه را که نیاز دارید بیشتر کنید. شما می توانید بهترین باشید و بهترین کار را انجام دهید. شما می توانید بهترین کیفیت زندگی را برای شما در هر لحظه ارائه دهید.

 

نیازهای شما را برآورده می کند

 

هر کس نیاز دارد ما نیازهای اولیه بیولوژیکی برای آب، غذا، هوا و پناهگاه داریم. ما نیاز به ایمنی و امنیت و نیازهای اجتماعی عشق و تعلق داریم. با آن نیازها ملاقات می کنیم، می توانیم به نیازهای خود برای دستیابی به موفقیت و خودکفایی برسیم.

 

بنابراین، خود ارزش باید با نیازها باشد؟ دو راه برای دریافت نیازهای شما وجود دارد. شما می توانید آنها را به خودتان ملاقات کنید. برای انجام این کار موثر، باید بتوانید خودتان را به اندازه کافی ارزش گذاری کنید تا خودتان را در تلاش برای دیدار با آنها توجیه کنید.

 

راه دیگری برای برآورده ساختن نیازهای شما این است که با دیگران کار کنید تا با آنها ملاقات کنید. حقیقت این است که حتی زمانی که نیازهای خود را برآورده می کنید، تقریبا همیشه شخص دیگری در کمک به شما برای دیدار با آنها است. شما نمیتوانید در مورد کمک گرفتن به نیازهایتان اطمینان کنید مگر اینکه خودتان به اندازه کافی به این چالش برسید. در حالی که درست است که شما می توانید به شخص دیگری بدون داشتن ارزش ذاتی خود وابسته باشید، به احتمال زیاد دیگر نیازی به استقلال نخواهید داشت اگر خودتان ارزش نداشته باشید.

 

با سطح بالایی از خود ارزش، شما می توانید آنچه را که شما باید انجام دهید و بدون دیگران برای دیدار با نیازهای شما و همچنین ممکن است انجام دهد.

 

حل مشکلات با اطمینان

 

هر کس با مشکلی مواجه است مشکلات در محل کار، در خانه و در جامعه اتفاق می افتد. هنگامی که این مشکلات بوجود می آیند، احساس ضعف خود ارزش معمولا منجر به احساس غرق شدن می شود.

 

با این حال، زمانی که شما ارزش مثبت دارید، احتمال بیشتری برای پذیرش چالشهایی که زندگی به شما می دهد، می دهید. آسانتر است که قدرت را پیدا کنید تا مشکل را بیشتر شبیه یک پازل ببینید تا مجازات. شما از هوش و ارتباطات اجتماعی خود برای حل مشکل استفاده می کنید، دانستن اینکه مهم نیست چه اتفاقی می افتد، شما همچنان به عنوان یک فرد ارزش خواهید داشت.

 

تصمیمات را به طور مرتب تر انجام دهید

 

تصميم گيري ها اگر شما خود ارزشي ضعيف داشته ايد، ممکن است تحريک کنيد. شما ممکن است دانش و توانایی خود را برای قضاوت در مورد وضعیت تردید کنید. شما ممکن است درباره انتخابات اشتباه نکنید و احساس کنید که احتمال این اتفاق بسیار زیاد است. اگر شما می توانید خودتان را مجبور به تصمیم گیری در همه، احتمالا یا یکی با کمترین خطر (برای محافظت از خود) و یا بیشترین خطر (به دلیل اینکه شما احساس می کنید بسیار ناامید می خواهید آن را از دست بدهد همه را از زندگی با عدم قطعیت دیگر) .

ارزش خود را مهم است زیرا این به شما کمک می کند که اهداف خود را به دست آورید.

 

هنگامی که خود ارزش ارزشمند خود را در خودتان پیدا می کنید، می توانید تصمیم خود را بیابید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک گزینه با ریسک کم، متوسط ​​و خطر بالا در این وضعیت خاص بهتر است. شما دریغ نکنید تصمیم بگیرید یا تصمیم بگیرید که دیگران را انتخاب کنید.

 

شما می دانید که با این وجود معلوم می شود که زندگی شما همچنان مهم است. شما حتی می دانید حتی اگر بعد از ظهر متوجه شوید اشتباه کرده اید، آنچه که اکنون تصمیم می گیرید بهترین تصمیم شماست که می توانید در این زمان انجام دهید.

 

احترام بیشتری داشته باشید

 

شما می توانید روابط صادقانه تر داشته باشید وقتی که شما احساس ارزش بیشتری از ارزش خود دارید، زیرا شما احساس نیاز به پنهان کردن کسی را ندارید. نه تنها روابط عاشقانه بلکه روابط، دوستی و روابط خانوادگی هم صادقانه عمل می کنند وقتی خودتان ارزش می گیرید.

 

چه چیز بیشتر، اگر فرد دیگری در رابطه رفتار نادرست داشته باشد، به اندازه کافی در مورد خودتان مراقبت می کنید تا با آن صادقانه برخورد کنید، نه اینکه آن را لغزش کنید. شما برای مدت طولانی با یک رابطه ناسالم مواجه نخواهید شد، اما اگر رابطه بتواند نجات یابد، هدایای حل مسئله شما به خوبی به شما خدمت خواهد کرد.

 

بیشتر واقع بینانه در انتظارات باشد

 

افرادی که به اندازه خودشان ارزش قائل هستند، کمال خود را تقاضا نمی کنند. چرا؟ این به این دلیل است که آنها با توجه به بنیاد اساسی خود، که کمال می دانند، هدف واقعی خود و دیگران نیست. آنها نمی دانند که آنها و دیگران اشتباه می کنند و یا جهان زندگی می کنند که همیشه امن و قابل اعتماد نیستند.

 

بیشتر انعطاف پذیر باشید

 

ارزیابی خود باعث می شود که شما به رفع انعطاف پذیری بیشتر برسید. هنگامی که شما از نظر خودتان ضعیف هستید، به احتمال زیاد احساس ناراحتی و ناتوانی می کنید. آنها ممکن است به شما مقدار باور نکردنی ای را برساند، حتی اگر آنها نسبتا جزئی باشند. شما ممکن است آنها را به عنوان نشانه هایی بدانید که شما یک فرد بد یا یک بازنده هستید.

 

هنگامی که شما احساس خوبی در مورد شما دارید، هرگز حتی پس از انجام کاری که انجام داده اید، اشتباه نکنید. شاید این عمل به عنوان یک شکست رخ داده باشد، اما شما این برچسب را تعریف نمی کنید تا هویت خود را وارد کنید. وقتی چیزهای بد اتفاق می افتند، با آنها برخورد می کنید و حرکت می کنند.

 

چگونه برای بهبود خود ارزش خود را

خود ارزش یک چیز زیبا است! در حال حاضر، چگونه می توانید آن را بهبود بخشید؟ این آسان نیست که شما فکر می کنید. فرمول ساده ای برای تغییر آنچه که می تواند یک الگوی طولانی مدت از خود انتقاد و خودخواهانه باشد وجود ندارد. برخی از تلاش ها و احتمالا بعضی کمک های اضافی برای ایجاد این تغییر قابل توجه است. در اینجا چند گزینه برای افزایش ارزش خودتان وجود دارد.

 

استفاده از تاییدیه بهترین راه برای شما

 

تصدیق های مثبت می تواند برای کسانی که در حال حاضر خود ارزش بالا دارند مفید باشد. مشکل این است که اگر در مورد خودتان احساس بدی کنید، احتمالا احساس بدی خواهید کرد اگر سعی کنید خودتان را شگفت زده کنید یا کاری را انجام دهید. این بسیار دور از آنچه شما باور دارید، و پذیرش آن غیرممکن است.

 

راه مناسب برای استفاده از تصدیقات زمانی که شما شروع به کم ارزش خود را به آنها را مثبت اما قابل اعتماد برای شما. بنابراین، برای مثال، اگر شما می خواهید یک شغل را که صدها نفر از آنها درخواست کرده اید، به شما بگویند، شما می توانید کار کنید، ممکن است احساس کنید بیش از حد برای شما در نظر گرفته شده است. در عوض، شما ممکن است از یک تأیید چنین می گوید: "من شایستۀ یک کار خوب در این مورد هستم، و من تلاش می کنم تا زمانی که من یکی را دریافت کنم."

 

کاری را که دوست داری انجام بده

 

مردم معمولا آنچه را که می خواهند انجام دهند کنار گذاشته اند. در عوض، آنها کارهایی را انجام می دهند که پایدار و مؤثرتر از آن هستند. همانطور که بیشتر و بیشتر افراد در حال پیدا کردن این روزها، انجام آنچه که واقعا دوست دارید، تمایل دارد که هر دو پاداش شخصی و مالی داشته باشد.

 

هنگامی که شما چیزی را که دوست دارید انجام می دهی، شما از واقعیت اساسی که شما هست و چه چیزی برای شما اهمیت دارد، احترام می گذارید. شما تنها با انجام کارهایی که باعث خوشحالی شما می شود، روزانه ارزش خود را تأیید می کنید. چطور ممکنه؟ این به این دلیل است که شما با هر روز کاری می کنید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد به اندازه کافی مهم است که زندگی خود را انجام دهید.

در تعارف باشید

 

بهتر است که شما در پذیرش تعارف باشید، به راحتی می توانید خود ارزش خود را افزایش دهید. بگو، به عنوان مثال، آن کسی که شما را بر روی یک پرتره ای که نقاشی کرده اید تعریف می کند. به جای دیدن آن از طریق چشم خود، شما به نقص در آن نگاه کنید. شما روی رنگ چشم که کاملا درست نگرفتید یا روی موی شما که بیش از حد طول می کشید متمرکز می شوید. شما این تعریف را قبول نمی کنید زیرا احساس می کنید که سزاوار آن نیستید.

 

چه اتفاقی می افتد وقتی که به خود اجازه می دهید نقاشی را از طریق چشم خود ببینید، این است که شما ممکن است به طور ناگهانی از چیزهایی که به خوبی در عکس انجام داده اید مطلع شوید. شما هم اکنون می توانید متوجه شوید که خط لب را بسیار بیانگر کرده اید و یا عبارت دقیقی را که مدل شما به شما نشان داد، دریافت کردید. حالا شما با آنچه که انجام داده اید خوشحال هستیم.

 

توقف انتقاد خودت

 

گاهی اوقات، ما خیلی نگران هستیم که انتقاد کنیم که ما خودمان را انتقاد می کنیم قبل از اینکه هر کس دیگری این شانس را داشته باشد. به نمونه نقاشی فکر کنید. حتی بدون ورودی شخص دیگری، می توانید خود ارزش خود را با نگاه کردن به خوب که در آن هستید، بسازید، هر چه که در نقاشی رنگی دارید و در آن نقاشی نمی کنید.

 

به یاد داشته باشید که تفاوت های زیادی بین شناسایی مناطق برای بهبود و انتقاد از خود وجود دارد. اولین مسئله حل مسئله است. دوم تنها یک هدف دارد و این باعث می شود که شما احساس بدی کنید.

 

پیدا کردن خوب در خودتان

 

هنگامی که چیزی بد برای شما اتفاق می افتد، می توانید خود را ارزش گذاری کنید و با دنبال کردن راه هایی که در آن نقش یا وضعیت خوب هستید، بازسازی کنید. شما ممکن است احساس کنید که پدر و مادر بد هستید، زیرا شما اصالت رقص کودک خود را از دست دادید. به جای تعریف کردن خودتان به عنوان یک پدر و مادر در آن یک نمونه، نگاهی عمیق تر به راه هایی که والدین خوب شما هستند.

 

با استفاده از "من هستم"

 

هنگامی که شما می گویید "من هستم"، شما خود را محدود می کنید. گاهی اوقات شما خود را در یک شیوه بسیار مضر تعریف می کنید. به جای برچسب زدن با کلمات منفی، سعی کنید نشانه ای از رفتار یا فکر که در مورد شما باشد. به جای گفتن "من احمقانه برای فکر کردن است،" سعی کنید بگویید، "این ایده درست نیست." تفاوت این است که شما نمی توانید کسی را تغییر دهید. در حقیقت، شما ممکن است کنترل کمی از آنچه افکار را از طریق ذهن خود منتقل می کنید، اما شما می توانید افکار که در آن زندگی می کنید را تغییر دهید و تصمیم بگیرید که عمل کنید.

 

سعی کنید درمان رفتاری شناختی

 

درمان رفتاری شناختی می تواند به شما کمک کند تا اندیشه هایی را که سبب کم ارزش بودن خودتان می شود، مرتب کنید. هنگامی که افکار را شناسایی می کنید، می توانید اقدامات مثبتی را برای جایگزینی آنها با مفاهیم مفید تر انجام دهید.

 

ازدواج به خاطر پولطولانی شدن رابطهجذب متخصصفواید شراب از دیدگاه شیخ الرئیس

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 3,209
  • بازدید سال : 34,970
  • بازدید کلی : 231,487