loading...

بهترین مشاور

می توانید بیماران سونوگرافی و اشعه ایکس بدن خود را برای نشان دادن آسیب های موجود در سلامت بیماران را تغییر رفتار مخاطره آمیز خود کنید؟ بدست آوردن بیماران برای تغییر رفتار آنها یک چالش بزرگ برای پزشکا

tina بازدید : 41 سه شنبه 09 بهمن 1397 نظرات (0)

می توانید بیماران سونوگرافی و اشعه ایکس بدن خود را برای نشان دادن آسیب های موجود در سلامت بیماران را تغییر رفتار مخاطره آمیز خود کنید؟

بدست آوردن بیماران برای تغییر رفتار آنها یک چالش بزرگ برای پزشکان است، اما برای سلامت عمومی حیاتی استبررسی جدید سیستماتیک بررسی کرد که آیا نشان دادن بیماران تصاویر اسکن پزشکی باعث ایجاد آنها برای تغییر رفتار آنها برای کاهش خطر ابتلا به سلامت آنها خواهد شدبا این حال، نتایج کمتر از روشن بود.

"گرت هولاندز، مدیر بخش روانشناسی بهداشت و درمان در کالج کینگ، گفت:" رفتار بسیار دشوار است که تغییر کند و بسیاری از مداخلات که در سطح معقول و عقلانی به نظر می رسد در تغییر رفتار موثر باشد، نشان داده نمی شود. " در لندن. "با توجه به دشواری تغییر رفتار، ما نمی گوییم ما از نتایج بسیار شگفت زده شده ایم."

روانشناسی کودک

این بررسی در شماره کنونی کتابخانه کاکرین ، یک انتشار Cochrane Collaboration، یک سازمان بین المللی است که تحقیقات را در تمام زمینه های مراقبت های بهداشتی ارزیابی می کند، نشان داده می شودبررسی های سیستماتیک، نتیجه گیری های مبتنی بر شواهد در مورد عمل پزشكی را پس از در نظر گرفتن محتوای و كیفیت مطالعات موجود در مورد موضوع انجام می دهد.

تصويربرداری پزشکی مانند اولتراسوند، اشعه ایکس و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، به پزشکان اجازه می دهد تا تعیین کنند که آیا بیماران دچار آسیب های بدنی هستند و به منظور ارزیابی میزان خطر بیماری های آینده بیماران بر اساس نتایج.

داوطلبان کچرین 9 مطالعه انجام دادند که شامل 1371 بزرگسال بودشرکت کنندگان در هر مطالعه تصاویر اسکن پزشکی خود را - معمولا اسکن شریانی برای ارزیابی خطر بیماری قلبی عروقی و عکاسی پوست برای ارزیابی آسیب های پوستی نشان دادندسپس شرکت کنندگان در مورد هر گونه خطری برای سلامتی خود و نحوه رفتار آنها برای کاهش این خطرات تحصیل کردند.

بازرسان نتیجه های متفاوتی یافتندبا توجه به تعداد کمی از مطالعات و مداخلات مختلف استفاده شده، آنها نمیتوانند شواهد قوی دریافت کنند که این رویکرد در تغییر رفتار موثر بوده است.

هولاندز و همکارانش متوجه شدند که با ترک سیگار، نشان دادن و توضیح تصاویر اسکن شریانی موثرتر از نشان دادن آنها نیستدر سه مطالعه که پس از شرکت کنندگان اسکن شریان را ارزیابی کرد، پس از شرکت کنندگان، شانس شرکت کنندگان که اسکن شده بودند، ترک سیگار یا تلاش برای ترک آن ها را 2.8 برابر بیشتر از افرادی که اسکن شده بودند نشان نداد.

داستان های مربوطه

·         مطالعه جدید به پژوهشگران کمک می کند تا رفتارهای سیگار کشیدن زندانیان را در زندان های دولتی درک کنند

·         سیگار کشیدن باعث افزایش سن بیولوژیکی شما می شود، مطالعه نشان می دهد

·         DeNovix اولین شمارنده سلول های تصویربرداری بدون اسلایدها را معرفی می کند

علاوه بر این، یک مطالعه که تعداد شرکتکنندگان را که چهار ماه پس از انجام عینک پوستی خود را انجام دادند، انجام داد، اندازهگیری کردند که شانس کسانی که اسکن کرده بودند، خودکفائی را 4.86 برابر بیشتر از گروه کنترل داشتند.

از سوی دیگر، مطالعات گوناگون - با استفاده از اسکن شریانی یا عکس های پوست - هیچ تفاوت معنی داری در شرکت کنندگان در گروه مداخله و کنترل مشاهده نشدچنین مطالعاتی به این رفتارهای بهداشتی نگاه می کند: (1) افزایش مصرف کلسترول و داروهای فشار خون، (2) افزایش مصرف فیبر، (3) تغییر در فعالیت بدنی، (4) تغییر ساعت در ساعات خورشید و (5) تغییر در استفاده از حفاظت از خورشید.

جنیفر مک کلور، Ph.D.، مدیر دانشیار تحقیق در مرکز بهداشت مرکز مطالعات بهداشت در گروه سیاتل، گفت: "من نمی توانستم انتظار داشته باشم که فقط دیدن نتایج یک تصویر پزشکی پزشکی رفتار خود را تغییر دهند."

مکالور گفت: "امید این است که دیدن این تصاویر باعث افزایش درک خود از خطرات بهداشتی آنها شود، که به نوبه خود باعث افزایش انگیزه آنها برای تغییر می شود، اما تغییر رفتار مداوم نیاز به بیش از صرفا دانستن خطر است." "این وابسته به تعدادی از عوامل دیگر در سطح فردی است که بر انگیزه تاثیر می گذارد، و همچنین این که آیا یک مهارت، دانش یا منابع لازم برای ایجاد و حفظ تغییر رفتار دارد، بنابراین نتیجه های متفاوتی در تعجب نیست." 

هولاندز و همکارانش نتیجه گرفتند که تکنیک های جدید برای نشان دادن شواهد بصری از نحوه رفتارهای خاص بدنشان و ایجاد انگیزه برای تغییر آنها ضروری است.

هولاندز گفت: "بازخورد نتایج تصویربرداری پزشکی ممکن است یکی از این روشها باشد." "روش های تصویربرداری پزشکی به طور مداوم در حال تکامل و نتایج تولید شده در جزئیات و وضوح در حال افزایش است ... به عنوان تصویربرداری پزشکی همیشه ارزان تر و به طور گسترده ای در دسترس است، احتمالا افزایش فرصت برای ارسال نتایج برگشت به افراد و یک فرصت متناظر برای ارزیابی اینکه آیا این استراتژی مداخله مؤثر است. "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 236
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 364
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,114
  • بازدید ماه : 1,114
  • بازدید سال : 39,914
  • بازدید کلی : 236,431