loading...

بهترین مشاور

  محققان دانشگاه پرینستون با پیچیدگی جدید در پدیده بصری مرموز تجربه شده توسط انسان شناخته شده به عنوان \"دره غم انگیز\" آمده است. دانشمندان دریافته اند که میمون ها نیز آن را حس می کنند. دره

tina بازدید : 56 سه شنبه 24 مهر 1397 نظرات (0)

 


محققان دانشگاه پرینستون با پیچیدگی جدید در پدیده بصری مرموز تجربه شده توسط انسان شناخته شده به عنوان "دره غم انگیز" آمده استدانشمندان دریافته اند که میمون ها نیز آن را حس می کنند.

دره غریب، یک عبارت که یک پژوهشگر ژاپنی تقریبا سه دهه پیش توسط یک محقق ژاپنی به کار رفته، این احساس ناخوشایند را نشان می دهد که وقتی بینندگان به نمایندگی هایی طراحی می شوند که به نظر می رسد به همان اندازه انسان ها هستند - چه انیمیشن های کامپیوتری و یا آندرویدی ها - اما به نوعی کوتاه می شود.

فیلمسازان ممکن است با اصطلاح آشنا نباشند، اما آنها درک می کنند که برای مثال، بسیار ساده تر است که شخصیت های کارتونی خارج از ذهن را در "The Incredibles" دوست داشته باشید، از جمله این است که شخصیت های واقعی تر را در نظر بگیرید در "قطب اکسپرس". تماشاگران بسیاری از ترس از کارگردان هالیوود، با تصاویری از انسان های مصنوعی که در همان زمان به نظر می رسد هر دو واقع گرایانه و غیر واقعی هستند، احساساتی نیستند.

محققان دانشگاه پرینستون در تلاش برای افزودن به ادبیات علمی جدید در مورد موضوع و پاسخ به پرسش های عمیق تر در مورد مبانی تکاملی ارتباطات، میمون های ماکاکس نیز در دره بی نظیر سقوط، نشان می دهد این واکنش در هنگام مشاهده تصاویر کامپیوتری از میمون هایی که نزدیک هستند ولی کمتر از نمایندگان کامل هستند.

رزرو وقت مشاوره

آسیف غضنفر، استادیار روانشناسی و موسسه عصبشناسی پرینستون، که این پژوهش را هدایت کرد، گفت: "افزایش واقع گرایی لزوما منجر به افزایش پذیرش نمی شود." این نخستین چنین یافته ای در هر حیوانی غیر از انسان استاین مقاله که توسط شاون استکتنفینگر، متخصص پژوهشی در گروه روانشناسی پرینستون، در اکتبر 12 اکتبر از مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، نوشته شده است .

کار بر طبق نویسندگانش مهم است زیرا نشان می دهد که یک پایه زیست شناختی برای دره بی نظیر وجود دارد و از نظریه هایی که پیشنهاد می دهند مکانیسم های مغز در زیر دره غم انگیز، سازگاری تکاملی است، حمایت می کندغزنفر گفت: "این داده ها نشان می دهد که اثر دره غریب برای انسان ها منحصر به فرد نیست و فرضیه های تکاملی در مورد ریشه های آن قابل اعتماد است."

فرضیه دره کوهستانی توسط روان شناس ژاپنی Masahiro Mori در سال 1970 معرفی شد. "دره" به پوسته شدن در یک گراف اشاره می کند که واکنش مثبت انسانی را در پاسخ به یک تصویر بر روی یک محور و یک روبات انسان در یک دیگر نشان می دهدمردم دوست دارند که دیگر چهره های انسانی را مطالعه کنند و همچنین می توانند از موادی که به وضوح انسان نیستند مانند یک عروسک یا یک عکاس کارتونی لذت ببرنداما هنگامی که یک تصویر در میان می افتد - نزدیک به انسان است، اما به وضوح نمی شود - این باعث احساس تحریک پذیری می شود.

داستان های مربوطه

·         تحقیقات سرطان بریتانیا 14 میلیون پوند سرمایه گذاری می کند تا لندن را به مرکز متابولیک سرطان تبدیل کند

·         مطالعه مغز ماکائو، هنگامی که دیگران پاداش می گیرند، بینش را به احساس حسادت می دهند

·         پروبیوتیکها واقعا به تحقیقات اخیر نمیپردازند

کارشناسان گزارش پرینستون را ستایش کردند.

کارل مک دورمن، استاد دانشکده اطلاعات و فناوری در دانشگاه ایندیانا، که آزمایش های مهمی در زمینه علوم اندرویدی و علوم اعصاب محاسباتی انجام داده است، گفت: "این مطالعه سهم قابل توجهی در دانش موجود در دره غم انگیز دارد." "طرح تحقیقاتی رمان است، آزمایش با درجه بالایی از سختی انجام می شود و نتایج محرمانه، مهم، قابل توجه است و از [فرضیه ها] حمایت می کنند."

وی معتقد است که نتایج به طور عمده برای دانشمندان و غیر دانشمندان، از جمله «اخلاق شناسان، رفتارگرایان حیوانات، روانشناسان شناختی از ادراک انسان، روانشناسان تکاملی، دانشمندان علوم اعصاب شناختی، روانشناسان انسان شناختی و انیمیشن سازان شخصیت انسان»، مورد توجه فراوانی قرار می گیرند.

در آزمایشات، میمون ها که معمولا لب ها را به یکدیگر متصل می کنند و لبخند می زنند، به سرعت چشم هایشان را کنترل می کنند و هنگام برخورد با عکس های نزدیک به واقعیت ترسناک می شوندبا این حال، هنگامی که از طرف چهره های نزدیک به واقعی و چهره های واقعی خواسته می شدند، آنها را بیشتر و طولانی تر می دیدند.

غزنفار گفت که علیرغم تصدیق گسترده ای از دره غریب به عنوان یک پدیده معتبر، هیچ توضیحی روشن برای آن وجود نداردیک نظریه نشان می دهد که این نتیجه یک سازوکار پاسخ "انزجار" است که به انسان اجازه می دهد که از بیماری جلوگیری کندایده دیگر این است که این پدیده شاخصی برای توانایی های پردازش چهره بسیار پیشرفته بشریت استبعضی از آنها نشان داده اند که ظاهر جسمانی برخی از تصاویر، ترس ذاتی از مرگ را برانگیخته استبا این حال، دیگران بر این باورند که پاسخ نشان دهنده چیزی است که تهدیدی برای هویت بشری در نظر گرفته شده است.

غزنفر گفت که احتمال دارد این تحقیق به جهت راهنمایی بیشتر برای بررسی این نظریه ها اشاره کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 862
  • بازدید ماه : 862
  • بازدید سال : 39,662
  • بازدید کلی : 236,179