loading...

بهترین مشاور

با گذشت زمان، مردان اغلب نگران کاهش سطح تستوسترون خود هستند. و به همین ترتیب - بر روی میل جنسی و دیگر عوامل سلامتی تاثیر می گذارد. اما کاهش هورمون همچنین می تواند پنجره ای را برای والدین مردان

tina بازدید : 47 سه شنبه 20 آذر 1397 نظرات (0)


با گذشت زمان، مردان اغلب نگران کاهش سطح تستوسترون خود هستندو به همین ترتیب - بر روی میل جنسی و دیگر عوامل سلامتی تاثیر می گذارد.

اما کاهش هورمون همچنین می تواند پنجره ای را برای والدین مردان فراهم کند.

مطالعه جدیدی در دانشگاه میشیگان نشان داد که وقتی مردانی که دچار ناراحتی نوزاد شده بودند، تستوسترون را کاهش دادنداین عامل، و همچنین داشتن رابطه دوستانه با مادر نوزاد، پیش بینی کرد که آیا آنها پدران را پرورش داده اند.

پدر و مادر حساس و پاسخگو با پیشرفت های اجتماعی، عاطفی و شناختی کودکان ارتباط داردمطالعات نشان داده است که دخالت مثبت پدر معمولا منجر به نتایج مثبت کودک می شود.

تحقیقات قبلی در مورد پدران و تستوسترون فقط در تعاملات بازی بین والدین و کودک مشاهده شده است که به ندرت تغییرات قابل توجهی در تستوسترون ایجاد می کند.

پتکی کوو، نویسنده اول این مطالعه و دانشجوی دکترای روانشناسی UM گفت: "ارزیابی بهتر ماجرا این است که بچه گریه کنند." "برای والدین، گریه نوزادان محرک قوی است و اغلب می تواند انواع مختلفی از پاسخ های احساسی، از جمله همدلی، ناراحتی یا تشدید را بوجود آورد."

مشاوره خانواده     

نوزاد گریه می تواند احساسات خاصی را ایجاد کند که ممکن است با یک پاسخ هورمونی همراه باشد: همدلی با کاهش تستوسترون یا تشدید با افزایش تستوسترون.

این اطلاعات شامل 175 مرد بود که همسر یا همسرش با فرزند دوم خود باردار بودندآزمایشات هورمون (نمونه بزاق) در طی یک بازدید آزمایشگاهی برای ارزیابی تعامل پدر و نوزاد جمع آوری شد.

گروه های پدر و نوزاد در یک فعالیت ویدئویی شرکت کردند که در آن کودک برای مدت کوتاهی از پدر جدا شد و سپس بعدا دوباره متحد شدنوزادان اغلب در طی مراحل به طور قابل توجهی ناراحت شدند، در طول جدایی از پدر برای یافتن پدر و بعد از پیروی از او خواستار راحتی می شدند.

کو معتقد است که هنگام تماشای نوزاد ناراحت کننده خود، همدلی پدران برای نوزادان و سطح تستوسترون کاهش می یابد که چگونه پاسخ می دهندبه عنوان مثال، اگر پدران گریه نوزاد را به عنوان وسیله ای برای ارتباط دچار افسردگی تفسیر کنند و بنابراین با نوزاد تداعی می کنند، برخی از مردان کاهش تستوسترون را تجربه می کنندمحققان گفتند این، به نوبه خود، یک پاسخ پرورش دهنده را تسهیل می کند.

داستان های مربوطه

·         استروئیدهای آنابولیک ممکن است خطر مرگ زودرس در مردان را افزایش دهند

·         زنان می گویند که طول انگشت می تواند جنسیت را پیش بینی کند

·         تربیت دینی ممکن است عامل محافظتی برای سلامتی و رفاه در اوایل بزرگسالی باشد

در عوض، زمانی که پدران گریه نوزاد خود را به عنوان تشدید احساس می کنند و احساس می کنند که قادر به آرام کردن نوزاد نیستند، ممکن است افزایش تستوسترون افزایش یابد، که پاسخ منفی و یا منفی به نوزاد را تسهیل می کند.

برای اندازه گیری رفتارهای والدین، پدران و نوزادان کار دیگری را انجام دادند که در آن سه اسباب بازی در جعبه های جداگانه ارائه می شد که هرکدام با یک کارت آموزشیاز پدران خواسته شد تا نوزاد را به تمرین برسانند تا هر کلید را روی زایلوفون با یک پنجه بچرخانند، همه ی اهرم ها را بر روی یک جعبه فعالیت فشار داده و روی اشکال پشت یک لگن اسباب بازی ضربه زدپدران برای هر اسباب بازی پنج دقیقه زدند.

کوو گفت: "ما پس از آن مشاهده کردیم که آیا این افراد در طول این تعاملات حساس یا مزاحمتی با نوزادان خود داشتند." "مردان با کاهش بیشتر تستوسترون در طول کار جدایی، پدران حساس تر در طول تعامل بودند."

محققان گفتند، تنها در طی جدایی از نوزادان، سطح تستوسترون مردان تغییر کرد نه در کار تعامل، به احتمال زیاد به این دلیل که مردان در خلال مراسم تساوی و خستگی آنها را تحمل کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که پدران بر اساس جنسیت نوزاد رفتار متفاوت دارندبخصوص، پدران دختران حساس تر از پدران پسران بودند.

برندا وولینگ، پژوهشگر ارشد این مطالعه، استاد روانشناسی و مدیر مرکز رشد و توسعه انسانی، گفت: "ما بحث نمی کنیم که کاهش جهانی در تستوسترون همیشه با" پدرخواندن خوب "همراه خواهد بود.

"شاید در برخی از موارد ممکن است در تستوسترون مردان افزایش یابد تا از نوزاد آسیب ببیند. ما تازه درک روابط پیچیده میان هورمونهای مردانه و پدر و مادر را آغاز کرده ایم."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 417
  • بازدید ماه : 417
  • بازدید سال : 39,217
  • بازدید کلی : 235,734