loading...

بهترین مشاور

یک تحقیق در این زمینه نشان میدهد که یک ترکیب روانگردان قدرتمند که در ayahuasca یافت شده است میتواند تجربیات نزدیک مرگ در مغز را مدل کند. تجربه های نزدیک به مرگ و یا NDE ها حوادث روانشناختی قابل توجه

tina بازدید : 34 شنبه 17 آذر 1397 نظرات (0)


یک تحقیق در این زمینه نشان میدهد که یک ترکیب روانگردان قدرتمند که در ayahuasca یافت شده است میتواند تجربیات نزدیک مرگ در مغز را مدل کند.

تجربه های نزدیک به مرگ و یا NDE ها حوادث روانشناختی قابل توجهی هستند که نزدیک به مرگ واقعی و یا تصور مرگ هستندجنبه های معمول گزارش شده از NDE عبارتند از تجربیات بدن، احساس انتقال به دنیای دیگر و صلح درونی، که بسیاری نیز از کاربران DMT گزارش می دهند.

DMT یک روانگردان قوی است که در برخی از گیاهان و حیوانات یافت می شود و ترکیب اصلی روانگردان در ayahuasca است، روانگردان آماده از انگور و در مراسم در جنوب و مرکزی امریکا استفاده می شود.

محققان کالج امپریال لندن به بررسی شباهت بین تجربه DMT و گزارش های NDE پرداخته اندیافته های آنها که امروز در مجله "مرزهای روانشناسی" منتشر شده است، نشان می دهد که همپوشانی زیادی بین کسانی که دارای NDE بوده اند و داوطلبان سالم DMT را اداره می کنند.

مشاوره ازدواج

به عنوان بخشی از محاکمه، تیم در طی دو جلسه داوطلب سالم 13 داوطلب سالم را در نظر گرفت که DMT و پلاسبو به صورت داخل وریدی دریافت کردند و یک چهارم دوز از این دارو دریافت کردنداین تحقیق در مرکز تحقیقاتی بالینی مرکز تحقیقاتی NIHR انجام شده استتمام داوطلبان از طریق کارکنان پزشکی تحت نظارت و نظارت قرار گرفتند.

محققان تجربیات شرکت کنندگان را در مقایسه با نمونه ای از 67 نفر که پیش از این گزارش های واقعی NDE را گزارش کرده اند و یک پرسشنامه استاندارد را برای سنجش تجربیاتشان به دست آوردند مقایسه کردنداین گروه از مجموع 16 سؤال از جمله "آیا صحنه های گذشته شما به شما باز می گردد؟" خواسته شدو "آیا شما یک نور درخشان را دیدید یا احساس کردید؟"

پس از هر جلسه دوز، 13 داوطلب سالم دقیقا همان پرسشنامه را برای پیدا کردن تجربیاتی که در DMT داشتند و نحوه مقایسه آن با گروه NDE، پر کرده بودند.

این تیم متوجه شد که تمام داوطلبان برای تعیین یک NDE بالاتر از حد آستانه تعیین شده اند و نشان می دهد که DMT واقعا می تواند تجربیات واقعی نزدیک مرگ را تقلید کند و به شدت قابل مقایسه با افرادی باشد که واقعا NDE داشته اند.

دکتر رابین کارهارت هریس، که گروه تحقیقاتی Psychedelic در Imperial را رهبری می کند و این مطالعه را نظارت می کند، گفت: "این یافته ها مهم هستند زیرا به ما یادآوری می کنند که NDE به علت تغییرات قابل توجهی در مغز کار می کند نه به دلیل چیزی فراتر از آن مغز DMT یک ابزار قابل توجه است که می تواند ما را قادر به مطالعه و در نتیجه بهتر درک روانشناسی و زیست شناسی از مرگ. "

داستان های مربوطه

·         پروژه جدید تأمین اجتماعی اتحادیه اروپا بینش را در مورد نحوه توسعه مغز فراهم می کند

·         مطالعه تصویربرداری FinnBrain به بررسی ساختار مغز در نوزادان می پردازد

·         رویکرد جدید به بینش جدیدی در ایجاد نورون در مغز بزرگسالان پستانداران کمک می کند

پروفسور دیوید ناتت، ادامۀ جفرافا، رئیس پژوهشی Neuropsychopharmacology در Imperial، گفت: "این داده ها نشان می دهد که اثرات تغییر یافته به طور قابل توجهی در حال تغییر DMT و NDE ممکن است همان اساس علوم عصبی."

کریس تیممرمن، کاندیدای PhD، عضو گروه تحقیقاتی Psychedelic در Imperial و نخستین نویسنده این مطالعه، گفت: "یافته های ما نشان می دهد که شباهت قابل توجهی بین نوع تجربه ای که مردم در هنگام مصرف DMT و افرادی که گزارش نزدیک به آن را گزارش کرده اند، تجربه مرگ. "

محققان برخی از تفاوت های ظریف، اما مهم بین پاسخ DMT و NDE را ذکر می کنند. DMT به احتمال زیاد با احساسات "ورود به قلمرو غیرمعمول" مرتبط می شود، در حالی که NDE های واقعی باعث شد احساسات "به نقطه بازگشتی نزنند". این تیم توضیح می دهد که این ممکن است به متن بستگی داشته باشد، با داوطلبان در حال نمایش، آماده سازی روانشناختی از قبل و تحت نظارت در محیط "امن" است.

Timmermann توضیح می دهد "احساسات و زمینه ها در تجربه های نزدیک مرگ و مواد روانگردان بسیار مهم هستند." "در حالی که ممکن است برخی از همپوشانی بین تجربیات ناشی از NDE و DMT وجود داشته باشد، زمینه هایی که در آنها رخ می دهد بسیار متفاوت است."

"DMT یک روانپزشک قوی است و ممکن است آن را قادر به تغییر فعالیت مغز را به همان شیوه زمانی که NDE رخ می دهد.

"ما امیدواریم مطالعات بیشتری را انجام دهیم تا تغییرات فعالیت مغز را که وقتی مردم ترکیب می شوند، اندازه گیری کنیم. این و دیگر کارها به ما کمک می کند تا نه تنها اثرات مغز را بررسی کنیم، بلکه ممکن است که آنها نیز باشند. مزایای پزشکی در آینده. "

نویسندگان هشدار می دهند که در حالی که یافته های اولیه جالب هستند، آنها علیه خود دارو با ayahuasca توصیه می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 125
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 875
  • بازدید ماه : 875
  • بازدید سال : 39,675
  • بازدید کلی : 236,192