loading...

بهترین مشاور

دوک پزشکی برنامه تحقیقاتی جدیدی را برای بررسی رابطه بین قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیطی در دوران بارداری و اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) در کودکان ایجاد کرده است. به طور مشترک توسط

tina بازدید : 40 پنجشنبه 26 مهر 1397 نظرات (0)


دوک پزشکی برنامه تحقیقاتی جدیدی را برای بررسی رابطه بین قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیطی در دوران بارداری و اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) در کودکان ایجاد کرده است.

به طور مشترک توسط موسسه ملی علوم بهداشت محیط (NIEHS)، بخشی از مؤسسات ملی بهداشت و اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، مرکز مطالعات توسعه عصبی و بهبود سلامت کودکان به دنبال تداخل محیط زیست دود (NICHES) در سال 2013 تا 2018 در دوک حدود 7،8 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

بلوغ و مسائل جنسی

"مطالعه اخیر نشان می دهد که تا نیمی از کودکان آمریکایی در معرض دود دوم قرار می گیرند که می تواند تغییر نحوه تنظیم ژن آنها را داشته باشد." سوزان کری مورفی، استاد دانشکده دندانپزشکی و زنان در دانشگاه دوک دانشکده پزشکی و محقق اصلی مرکز. "NICHES قصد دارد به طور کلی درک کلی ما از نقش محیط زیست - از جمله قرار گرفتن در معرض دود سیگار - در ADHD را بهبود بخشد."

دود دوم، شناخته شده است که عامل خطر زیست محیطی برای ADHD، شایع ترین اختلال روانپزشکی در دوران کودکی استبر اساس مطالعه سال 2007 در مجله روانشناسی کودکان، ADHD بیش از پنج میلیون کودک در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و در سال 2007 کشور 42.5 میلیارد دلار هزینه می کند .

عوامل ژنتیکی تقریبا 76 درصد از خطر ADHD را تشکیل می دهند، اما خطر باقی مانده به محیط زیست مربوط استعوامل محیطی می توانند باعث تغییر در بیان ژن از طریق تغییر فرآیندی به نام تنظیم اپی ژنتیک شونداین تغییرات می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد و حتی ممکن است به فرزندان منتقل شود.

تحقیقات پیشین نشان داده است که قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث تغییرات اپی ژنتیکی می شود، اما درک جامع از اثرات آن و نحوه ارتباط آن با خطر ADHD، ناشناخته استمرکز بین رشته ای کودکان جدید برای پاسخ به این سؤالات از طریق سه پروژه تحقیقاتی و یک بخش آموزش و ترویج جامعه تلاش خواهد کرد:

داستان های مربوطه

·         افراد غیر انسانی تمایل دارند که فرزندان بیشتری داشته باشند و حقوق بیشتری دریافت کنند

·         امید جدید برای کودکان مبتلا به سرطان تهاجمی

·         قرار گرفتن در معرض فلوراید پس از زایمان با علائم ADHD در کودکان

سرپرست Bernard Fuemmeler، Ph.D.، MPH، استاد جامعه و خانواده پزشکی، روانپزشکی و علوم رفتاری و روانشناسی و علوم اعصاب، محققان گروهی از کودکان که مادرانشان در تحقیقات دوک از قبل از فرزندشان بدنیا آمدنکودکان این مادران برای توسعه شناختی ارزیابی می شوند و برای علائم مشابه ADHD نظارت می شوند که با قرار گرفتن در معرض دود دوم قرار می گیرندقرار گرفتن در معرض دود دوم از طریق نشانگرهای خون هنگام تولد و در دوران کودکی اندازه گیری می شود.
یک پروژه تحلیلی تحقیقاتی به رهبری ادوارد لوین، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری، در معرض خطر ابتلا به مواد شیمیایی در دود سیگار و نیکوتین در موش های صحرایی قرار می گیرد تا تعیین کند که آیا قرار گرفتن در معرض این رفتارها با رفتارهای ADHD و چگونه پیش از تولد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی تنباکو و نیکوتین باعث افزایش تکثیر، تشخیص و تشکیل مدار در مغز می شود
سومین پروژه تحقیقاتی تحت رهبری مورفی، به منظور تعریف تغییرات اپی ژنتیکی ناشی از قرار گرفتن در معرض دود سیگار در موش و انسان و نحوه ارتباط آنها با رفتارهای ADHD در موش های صحرایی و ADHD در انسان، کار خواهد کرد.
بخش انکشاف جامعه مرکز، به رهبری راشل شوارتز بلوم، استاد داروسازی و زیست شناسی سرطان، مواد آموزشی آموزشی مبتنی بر رسانه های اجتماعی را برای اعضای عمومی در معرض خطر سیگار کشیدن برای انتقال یافته های تحقیقاتی توسعه خواهد داد .

اهداف اصلی ما این است که درک مکانیسم های اپیزیونیک که آسیب پذیری عصبی در زمینه سموم محیطی مانند دود تنباکو را تشخیص دهند، به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که کودکان در معرض خطر ADHD هستند، اهداف برای ایجاد درمان های جدید را شناسایی می کنند و در نهایت سلامت کودکان را بهبود می بخشد. مورفی گفت:

NICHES بر روی همکاری های موجود در دوک در زمینه های مختلف از جمله روانشناسی بالینی، زیست شناسی مولکولی، اپیدمیولوژی، سم شناسی، فیزیولوژی عصبی، زیست شناسی محاسباتی و آموزش علمی استوار است

منبع: پزشکی دوک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 3,094
  • بازدید سال : 34,855
  • بازدید کلی : 231,372