loading...

بهترین مشاور

به گفته روانشناسان، درآمد بیشتر، سلامت بهتر به حفظ عزت نفس کمک می کند با توجه به مطالعات طولی مردان و زنان بین 25 تا 104 سالگی، اعتماد به نفس به طور پیوسته افزایش می یابد، به عنوان سن افراد، اما در

tina بازدید : 64 دوشنبه 23 مهر 1397 نظرات (0)



به گفته روانشناسان، درآمد بیشتر، سلامت بهتر به حفظ عزت نفس کمک می کند

با توجه به مطالعات طولی مردان و زنان بین 25 تا 104 سالگی، اعتماد به نفس به طور پیوسته افزایش می یابد، به عنوان سن افراد، اما در طول زمان بازنشستگی شروع به کاهش می کند.

وی گفت: "اعتماد به نفس با سلامت بهتر، رفتار جنایی کمتر، سطوح پایین افسردگی و در کل موفقیت بیشتر در زندگی مرتبط است." بنابراین، مهم است که بیشتر در مورد چگونگی اعتماد به نفس فرد در طول زمان تغییر کنید. "

عزت نفس در بین جوانان پایین بود، اما در طول بزرگسالی افزایش پیدا کرد، تا 60 سالگی، قبل از اینکه شروع به کاهش کرداین نتایج در آخرین شماره مجله روانشناسی فردی و اجتماعی منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا گزارش شده است.

محققان مجموعا 3617 بزرگسال سالخورده در ایالات متحده را بررسی کردندمحققان، عزت نفس را از طریق درخواست از شرکتکنندگان برای ارزیابی میزان توافقشان با اظهارات مثبت، مثلا "من نگرش مثبت نسبت به خودم" را ارزیابی میکنم، که این خود نشان از اعتماد به نفس بالا دارد. "گاهی اوقات من فکر می کنم من هیچ خوب نیستم" و "همه در همه، من تمایل دارم احساس می کنم که من یک شکست است"، که هر دو نشان می دهد اعتماد به نفس پایین است.

همچنين در مورد قوميت، تحصيلات، درآمد، وضعيت شغلي، رضايت از زندگي، وضعيت تاهل، سلامت، حمايت اجتماعي و نيز در صورت وقوع حوادث تنش زاي زندگي، افراد مورد مطالعه قرار گرفتندبعضی از نمونه هایی از وقایع زندگی استرس زا ناگهان از دست دادن شغلی، تبدیل شدن به قربانی جرم خشونت آمیز یا مرگ والدین یا یک کودک می شود.

به طور متوسط، زنان در بیشتر دوران نوجوانی دارای عزت نفس پایین بودند، اما سطح اعتماد به نفس مردان و زنان به 80 تا 90 سالگی نزدیک می شدسیاهان و سفیدپوستان در تمام جوانب بلوغ و سنین متوسط ​​سطح عزت نفس مشابهی داشتنددر سالخوردگی، متوسط ​​اعتماد به نفس در میان سیاه پوستها بسیار بیشتر از عزت نفس در میان سفیدپوستان کاهش یافتاین نتیجه حتی پس از کنترل تفاوت ها در درآمد و سلامت بودپژوهش های آینده باید بیشتر این تفاوت های قومی را بررسی کند، که ممکن است به مداخلات بهتر در جهت بهبود عزت نفس منجر شود، نویسندگان این مطالعه نوشتند.

تحصيلات، درآمد، وضعيت سلامت و اشتغال به طور كلي بر سيره هاي عزت نفس تاثير گذاشت، به خصوص به عنوان افراد سالم. "به طور خاص، ما متوجه شدیم که افرادی که درآمد بالاتری دارند و سلامت بیشتری در زندگی بعد از ازدواج دارند، قدردانی خود را حفظ می کنند." "ما نمیتوانیم بفهمیم که ثروت و سلامت بهتر، به طور مستقیم به عزت نفس بالاتر منجر می شود، اما به نظر می رسد که به نوعی ارتباط دارد. به عنوان مثال، ممکن است ثروت و سلامت با احساس مستقل بودن و توانایی بهتر برای کمک به خانواده و جامعه خود، که به نوبه خود اعتماد به نفس است. "

داستان های مربوطه

·         آرتریت معمولی در افرادی که دارای درجه افسردگی متفاوت هستند، مطالعه می کند

·         مطالعه جدید با هدف شناسایی نوزادان در معرض خطر ابتلا به اوتیسم و ​​ADHD است

·         دانشمندان می گویند مسائل بهداشت روانی به دلیل گرمایش جهانی افزایش می یابد

بر طبق یافته ها، افرادی که در تمام سنین در روابط رضایت بخش و حمایت می کنند، اعتماد به نفس بالاتری دارندبا این حال، با وجود حفظ عزت نفس بالاتر در طول زندگی آنها، افرادی که در روابط شاد هستند، در طول سالخوردگی به همان میزان از اعتماد به نفس خود نیز به عنوان روابط ناخشنودی برخوردار بودند. "اگر چه آنها با عزت نفس بالا وارد کنید سن و همچنان به عزت نفس بالا به عنوان سن آنها، آنها را در اعتماد به نفس کاهش به همان اندازه به عنوان افراد در روابط ناراضی است، گفت:" همکاری نویسنده کالی H. Trzesniewski، دکترا ، از دانشگاه غربی انتاریو. "بنابراین، داشتن یک رابطه شاد، فردی را در برابر کاهش اعتماد به نفس که معمولا در سالخوردگی رخ می دهد، محافظت نمی کند."

محققان می گویند نظریه های متعددی وجود دارد که چرا قله های عزت نفس در میان سال ها و پس از آن پس از بازنشستگی کاهش می یابدریچارد رابینز، دکترای دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، گفت: "Midlife یک زمان از کارهای بسیار پایدار، خانواده و روابط عاشقانه است. افراد به طور فزاینده ای موقعیت های قدرت و موقعیت را اشغال می کنند که ممکن است احساسات اعتماد به نفس را افزایش دهند." . "در مقابل، افراد سالخورده ممکن است تغییری در نقش هایی مانند لانه خالی، بازنشستگی و مهارت های کار اجباری در کنار کاهش سلامتی را تجربه کنند."

Orth فکر نمی کند که بمب های کودک سبب افزایش اعتماد به نفس می شود، زیرا اکثریت آن نسل به سن بازنشستگی می رسنداما با پیشرفت های پزشکی، آنها سالم تر می شوند و بنابراین می توانند کار کنند و پول بیشتری کسب کننداو گفت: "ممکن است که کاهش اعتماد به نفس بعد از آن در زندگی بومرهای کودک رخ دهد."

مشاوره تلفنیازدواج

مقاله: "توسعه اعتماد به نفس از نوجوانی تا سن ازدواج: یک مطالعه طولی یکسو سازگار با هم گروهی"، Ulrich Orth، PhD، دانشگاه بازل، کالی H. Trzesniewski، PhD، دانشگاه انتاریو غرب و ریچارد W. Robins، PhD، دانشگاه کالیفرنیا، دیویس؛ مجله روانشناسی فردی و اجتماعی ، جلد. 98، شماره 4.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 214
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 307
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,057
  • بازدید ماه : 1,057
  • بازدید سال : 39,857
  • بازدید کلی : 236,374