loading...

بهترین مشاور

به گفته محققان، هنگامی که به یک برج گیج کننده بابل نسبت داده می شود، صحبت کردن بیش از یک زبان در واقع می تواند عملکرد مغز را با خدمت به عنوان یک ژیمناستیک روانی تقویت کند. جودی کرول، استاد برجسته رو

tina بازدید : 48 شنبه 21 مهر 1397 نظرات (0)


به گفته محققان، هنگامی که به یک برج گیج کننده بابل نسبت داده می شود، صحبت کردن بیش از یک زبان در واقع می تواند عملکرد مغز را با خدمت به عنوان یک ژیمناستیک روانی تقویت کند.

جودی کرول، استاد برجسته روانشناسی، ایالت پن، می گوید که تحقیقات اخیر نشان می دهد که سخنرانان دو زبانه می توانند تنها یک زبان را تقویت کنند - افرادی که فقط یک زبان صحبت می کنند - در توانایی های ذهنی خاصی نظیر ویرایش اطلاعات نامناسب و تمرکز بر اطلاعات مهماین مهارت ها دو زبانه را بهتر در اولویت بندی وظایف و کار بر روی پروژه های متعدد در یک زمان.

مرکز مشاوره

کورل، مدیر مرکز علوم زبان، گفت: "ما احتمالا به بسیاری از مزایای شناختی به عنوان چند وظیفه اشاره خواهیم کرد. "دو زبانه به نظر می رسد در این نوع از دیدگاه بهتر است."

کرول گفت که این یافته ها نتیجه های قبلی را قبول می کند که دوزبانگی مانع رشد شناختی می شود.

کرولی امروز (18 فوریه) در نشست سالیانه انجمن پیشرفت علمی آمریکا در واشنگتن گفت که "حقیقت دریافت شده این بود که دوزبانگی باعث اختلال شد، به خصوص در کودکان،" وی گفت: "این باور بود که افرادی که می توانستند صحبت کنند دو یا چند زبان با استفاده از آن مشکل داشتند. خط پایین این است که دوزبانگی برای شما مناسب است. "

محققان منبع این مهارت های چند زبانه پیشرفته را به نحوی که زبان دو زبانه را به طور ذهنی بین زبانها مذاکره می کنند، ردیابی می کند، مهارت هایی که کربی به عنوان قضاوت ذهنی اشاره می کند.

وقتی دوزبانه با یکدیگر صحبت می کنند، به راحتی می توانند از هر دو زبان خارج شوند و اغلب کلمه یا عبارت را از زبان انتخاب کنند که به وضوح افکار خود را بیان می کندبا این حال، زبان دو زبانه مسلط به ندرت باعث اشتباه لغزش در زبان دیگری می شود زمانی که آنها با کسی صحبت می کنند که تنها یک زبان را درک می کند.

"مهم این است که ما متوجه شده ایم که هر دو زبان برای دو زبانه باز هستند؛ به عبارت دیگر، گزینه های موجود در هر دو زبان وجود دارد"، کرول گفت. "اگرچه انتخاب زبان ممکن است بر روی نوک زبان آنها باشد، دوزبانه ها به ندرت انتخاب اشتباه را انجام می دهند."

داستان های مربوطه

·         لینک ژنتیکی به اختلال نعوظ کشف شده است

·         محققان اعطای کمک هزینه وزارت بهداشت برای آزمایش اثر بخشی درمان سلول های بنیادی برای آسیب های چشم دریافت می کنند

·         UTSA میکروسکوپ state-of-the-art را به دست می دهد تا دستورات را به طور مستقیم به نورون ها ارسال کند

بر طبق گفته کرول، این انتخاب زبان و یا تعویض کد، یک شکل از تمرین ذهنی است.

کورل گفت: "دو زبانه تا حدودی می تواند بین رقابت زبان ها مذاکره کند." "گمانه زنی این است که این مهارت های شناختی از این غلبه بر زبان ها می آید."

سمپوزیوم کرول در این نشست شامل دانشمندان برجسته زبان که عواقب دو زبانه را در طول عمر مورد بررسی قرار داده اندالن بیالیستوک، استاد روانشناسی تحلیلی در دانشگاه یورک، تورنتو، نشان داد که دوزبانگی مهارت های ذهنی خاصی را بهبود می بخشد.

طبق گفته بلایستوک، مزایای دو زبانه در سراسر گروه های سنی ظاهر می شودمطالعات کودکان که به عنوان سخنرانان دو زبانه رشد می کنند نشان می دهد که آنها اغلب در انجام وظایف چشم انداز، مانند اولویت بندی، بهتر از فرزندان یک زبانه هستندآزمایشات با سخنرانان دو زبانه قدیمی نشان می دهد که مهارت های ذهنی افزایش یافته می تواند از مشکلات مربوط به پیری، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل، محافظت کند.

محققان از MRI ​​ها و الکتروانسفالوگراف ها استفاده می کنند تا پیگیری کنند که مغز چگونه عمل می کند، در حالی که در زبان زبانی صحبت می کندآنها همچنین از دستگاه های حرکات چشم استفاده می کنند تا تماشا کنید که دوزبانه ها احزاب را بخوانندهنگامی که یک فرد می خواند، چشم ها از طریق جمله می روند، متوقف نمیشوند تا کلمات یا عبارات خاصی را درک کننداین حرکات چشم منحصر به فرد می تواند سرنخ های محققان را در مورد روش های ظریف ارائه دهد که زبان های دو زبانه زبان را درک می کنند در مقایسه با زبان های تک زبان.

كرول خاطرنشان كرد كه كاركردهاي مغزي افزايش يافته دو زبانه، لزوما آنها را آموخته ايم كه زبان آموزان هوشمندتر و بهتر هستند.

کریل گفت: "دو زبانه ها به سادگی تخصص خاصی را به دست می آورند که به آنها کمک می کند تا در انجام وظایف حیاتی شرکت کنند و اطلاعات نامناسب را نادیده بگیرند."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 764
  • بازدید ماه : 764
  • بازدید سال : 39,564
  • بازدید کلی : 236,081