loading...

بهترین مشاور

  بسیاری از زنان آمریکایی استروژن تجویز می شوند تا از اثرات منفی یائسگی، مانند از دست دادن استخوان و نوسانات خلق، جلوگیری کنند. در حال حاضر، شواهد جدید از یک مطالعه دانشگاهی تلآویو نشان می

tina بازدید : 43 سه شنبه 09 بهمن 1397 نظرات (0)

 


بسیاری از زنان آمریکایی استروژن تجویز می شوند تا از اثرات منفی یائسگی، مانند از دست دادن استخوان و نوسانات خلق، جلوگیری کننددر حال حاضر، شواهد جدید از یک مطالعه دانشگاهی تلآویو نشان می دهد که درمان جایگزینی هورمون نیز ممکن است از اسکیزوفرنی - و همچنین زنان جوان تر محافظت کند.

پروفسور Ina Weiner از گروه روانشناسی دانشگاه تل آویو و دانشجوی دکترای خود Michal Arad گزارش یافته اند که نشان می دهد که بازگرداندن سطوح نرمال استروژن ممکن است به عنوان یک عامل محافظ در زنان یائسه که آسیب پذیر به اسکیزوفرنی هستند، کار کندکار آنها براساس یک مدل حیوانی از روانپزشک یائسگی، اخیرا در مجله Psychopharmacology گزارش شده است .

 

جذب متخصص

"ما برای مدتی متوجه شده ایم که وقتی سطح استروژن کم است، آسیب پذیری به علایم روان شناختی افزایش می یابد و داروهای ضد روان پریشی احتمال کمتری دارند. اکنون یافته های پیش بالینی ما نشان می دهد که چرا این اتفاق می افتد." واینر

یک درمان هورمونی برای رسیدگی به شرایط رفتاری

در مطالعه خود، وینر و آراد تخمدانهای موشهای صحرایی زن را تخریب کردند تا سطح استروژن را پایین نگه دارند و نشان دادند که این امر منجر به رفتار اسکیزوفرنی میشودسپس محققان سعی کردند این رفتار غیر طبیعی را با استفاده از یک جایگزین استروژن یا داروهای ضد پریشیوتیک هالوپریدول از بین ببرنددرمان جایگزینی استروژن به طور موثر رفتار اسکیزوفرنی را کاهش داد اما هالوپریدول بر روی آن تاثیری نداشتاثر هالوپریدول در این موشها وقتی که توسط استروژن تکمیل می شود، اثر خود را به دست آورد.

پروفسور وینر می گوید: "هنگامی که سطح استروژن کم بود، ما می توانستیم رفتار حیوانات روان گرایی را در حیوانات ببینیم. علاوه بر این، حساسیت به داروهای القاء کننده روان افزایش یافت، در حالی که حساسیت به داروهای ضد روانپزشکی کاهش یافت." این دقیقا همان چیزی است که ما در زنان با سطوح پایین استروژن مشاهده می کنیم. »اما ما همچنین دریافتیم که استروژن، خود به خودی، از روان در موش های نر و ماده مبارزه می کند.» علاوه بر این، در مقادیر کم استروژن، اثربخشی ضد - داروهای روان پریشی.

داستان های مربوطه

·         الگوی فعالیت مغز مرتبط با توسعه اسکیزوفرنی است

·         مطالعه نشان می دهد ایمنی و کارآیی برکسپیپراازول برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی با علائم شدید روانپریشی

·         بررسی های جدید تجزیه و تحلیل ثبات علائم در طول اختلالات روانی را تجزیه و تحلیل می کند

پروفسور وینر اشاره می کند که جامعه پزشکی به شدت درمورد عواملی از جایگزینی استروژن به عنوان افزودنی به درمان متعارف در اسکیزوفرنیا بحث می کندانفارکتوسها به احتمال بیشتری از سرطان دهانه رحم و حملات قلبی در کسانی که مکمل های استروژن دریافت می کنند اشاره می کننداما طبق مطالعه او، که به عوامل بسیار خاصی که احتمالا در ارتباط با اسکیزوفرنیا دیده می شود، درمان جایگزینی استروژن می تواند اثرات رفتاری مثبتی داشته باشد.

ارزیابی امکان پیشگیری

در طول زندگی یک زن، سطوح استروژن ثابت نیستدر طول سال های تولید مثل، این سطوح تحت تاثیر چرخه قاعدگی قرار دارندتغییرات چشمگیر در سطوح استروژن فقط پس از تولد یک زن وجود دارد - تغییری که می تواند "بلوز پس از زایمان" ایجاد کند و در موارد شدید منجر به افسردگی بالینی و روان درمانی شود.

پروفسور وینر به عنوان یک درمان پیشگیرانه می تواند به زنان در زمان های خاصی که در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی هستند، به استروژن می گویند: در اواسط دهه ی 20 و بعد از آن در طول سال های یائسگی.

پروفسور وینر می گوید: "داروهای ضدپسیکوتیک در طول دوره های کم استروژن بدن، پس از زایمان و یا در دوران یائسگی موثر هستند." اسکیزوفرنی و درمان آن با سطوح استروژن، مردان کمتر احتمال دارد اسکیزوفرنی را بعد از 40 سالگی خود شروع کنند، که همچنین نشان می دهد که استروژن مجرمان است. "

پروفسور وینر تحقیقات خود را ادامه میدهد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 163
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 913
  • بازدید ماه : 913
  • بازدید سال : 39,713
  • بازدید کلی : 236,230