loading...

بهترین مشاور

اگر چه تغییر شرایط اجتماعی و فرهنگی به معنی گناه است، امروزه قدرت کمتری نسبت به گذشته داشته است، اما مطالعات جدید نشان داده است که در غرب این احساس در زنان بسیار بالاتر است. به گفته کارشناسان، م

tina بازدید : 45 سه شنبه 09 بهمن 1397 نظرات (0)


اگر چه تغییر شرایط اجتماعی و فرهنگی به معنی گناه است، امروزه قدرت کمتری نسبت به گذشته داشته است، اما مطالعات جدید نشان داده است که در غرب این احساس در زنان بسیار بالاتر استبه گفته کارشناسان، مشکل اصلی این است که زنان احساس گناه زیادی می کنند (بلکه آنها را انجام می دهند)، بلکه این که بسیاری از مردان احساس "خیلی کم" می کنند.

"فرض اولیه ما این بود که احساس گناه در زنان بیشتر است نه تنها در میان نوجوانان، بلکه در میان زنان جوان و بزرگسال، و همچنین بالاترین نمره را برای حساسیت بین فردی نشان می دهند"، Itziar Etxebarria، نویسنده اصلی مطالعه و محقق در دانشگاه باسک (UPV / EHU)، به SINC می گوید.

مشاوره تلفنیازدواج

این تحقیق که در مجله روانشناسی اسپانیا منتشر شد ، با استفاده از نمونه ای از سه گروه سنی (156 نوجوان، 96 جوان و 108 بزرگسال) به طور مساوی بین مردان و زنان انجام شدتیم روانشناسان از آنها پرسیدند که شرایط اغلب آنها را به احساس گناه می اندازدآنها همچنین آزمونهای حساسیت بین فردی را انجام دادند - مقیاس نگرانی امپاسه دیویس و یک پرسشنامه درباره گناهان بین فردی که به طور هدفمند برای این مطالعه ایجاد شده بود.

محققان هنگامی که برای مقایسه اندازه گیری شدت گناه عادت این گروه ها به این نتیجه رسیدند، این نمره به میزان قابل توجهی برای زنان در همه سه گروه سنی بالاتر بود. "این تفاوت به ویژه در گروه سنی 40-50 ساله کاملا مشهود است"، Etxebarria.

داده ها همچنین نشان می دهد که نوجوانان دختر و زنان جوان دارای نمرات بالاتر از مردان در همان سن هستنددانشمندان می گویند: "این امر به دلیل شیوه های آموزشی خاصی است که بیشتر زنان را مورد تقاضا قرار می دهد و گاهی اوقات هنوز هم استفاده می شود، علی رغم اعتقاد بر خلاف".

نویسندگان همچنین تفاوت های جنسیتی را در دو شاخص حساسیت بین فردی نشان دادند، در حالی که در سن 40-50 سالگی، سطح مردان به زنان نزدیک تر بود.

حساسیت بین فردی مردان (به ویژه کسانی که بین 25-33 ساله هستند) نسبتا کم استکارشناسان می گویند عدم حساسیت می تواند منجر به فقدان یا ضعف های شدید گناه خاصی مانند گناه مضطرب شود که می تواند برای روابط بین فردی و برای فرد مفید باشد.

داستان های مربوطه

·         Olympus و USC اعلام همکاری جدیدی را برای پیشبرد تحقیقات سرطان اعلام کردند

·         رسانه های اجتماعی برای سلامت روان دختران بیشتر از پسران

·         با استفاده از مجموعه کیت ها و رنگ ها برای پیشبرد تحقیقات زیست شناسی سلولی

انواع گناه

شایع ترین انواع گناه مربوط به شرایطی است که ما به دیگران آسیب می رسانیماز این روی، طبیعی است که این احساس احساس همدلی را برای افرادی که ممکن است به ما آسیب رسانده باشد، تحریک می کند، در حالی که می دانیم که ما مسئول رنج آنها هستیم، احساس گناه می کنیم.

مطالعات قبلی نیز توسط Itziar Etxebarria رهبری می شود، تجربیات مردم درباره گناه را تجزیه و تحلیل می کند و یکی از دلایل مضر بودن آن (متاسفانه برای کسی که به نوعی صدمه دیده است) و دیگر مضطرب و تهاجمی (نگرانی و نگرانی) وجود دارد.

انواع گناه مضطرب و تهاجمی بیشتر در افرادی که در محدوده ای سرزنش کننده تر مطرح شده اند، بیشتر است و تحت قوانین سختگیرانه تر در مورد رفتار به طور کلی و تجاوز به طور خاص. Etxebarria می گوید: "به نظر می رسد واضح است که این مولفه در میان زنان و به ویژه زنان مسن تر شدیدتر خواهد شد."

حضور بیشتر این مولفه در میان زنان، بیشتر از همه کسانی که بین 40 تا 50 سال دارند، تفاوت های مشخصی در شدت گناه عادت در این گروه سنی را توضیح می دهد "فقط در زمانی که مردان در دو شاخص حساسیت بین فردی به سمت زنان حرکت می کنند تجزیه و تحلیل "، او توضیح می دهد.

محققان می گویند: "شیوه های آموزشی و طیف وسیعی از عوامل اجتماعی را باید برای کاهش روند گناه مضطربانه و شدید در میان زنان و تقویت حساسیت بین فردی در میان مردان مورد استفاده قرار داد."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,564
  • بازدید ماه : 1,564
  • بازدید سال : 40,364
  • بازدید کلی : 236,881