loading...

بهترین مشاور

با تحریک برخی مناطق مغز، دانشمندان می توانند اثرات اختلالاتی مانند افسردگی یا بیماری پارکینسون را کاهش دهند. این خبر خوب است. اما چون کنترل این تحریک در حال حاضر دقت ندارد، بیش از حد تحریک

tina بازدید : 41 دوشنبه 08 بهمن 1397 نظرات (0)


با تحریک برخی مناطق مغز، دانشمندان می توانند اثرات اختلالاتی مانند افسردگی یا بیماری پارکینسون را کاهش دهنداین خبر خوب استاما چون کنترل این تحریک در حال حاضر دقت ندارد، بیش از حد تحریک یک نگرانی جدی است - از دست دادن برخی از مزایای درمانی خود را برای بیمار در طول زمان.

در حال حاضر یک تیم دانشگاه تل آویو، بخشی از یک کنسرسیوم اروپایی، عمیق به رفتار انسان، نوروفیزیولوژی و مهندسی می پردازد تا بتواند یک تراشه ایجاد کند که می تواند به برنامه های کامپیوتری و سنسورهای مغز کمک کندتراشه تحرک عمیق مغز را به طور دقیق در کجا و زمانی که لازم است فراهم می کند.

 جذب متخصص

پروفسور ماتی مینتز از واحد تحقیق روانشناسی دانشگاه تل آویو در بخش روانشناسی خود با تمرکز بر جنبه های رفتاری-فیزیولوژیکی پژوهش استاو و بقیه تیم تحقیقاتی بین المللی در حال کار بر روی یک تراشه هستند که تنها چند سال می توانند به درمان برخی بیماری های ذهن کمک کنندپروفسور مینتز میگوید که این پلتفرم به اندازه کافی انعطافپذیر است تا مبنای متعددی برای آزمایشهای بالینی و ابزارهایی باشد که میتواند برای اختلالات خاص برنامه ریزی شودبه عنوان مثال، تراشه می تواند عملکردهای از دست رفته مغز پس از یک آسیب مغزی آسیب دیده از یک تصادف یا سکته مغزی بازگرداند.

سکته مغزی، افسردگی و پیری

متد تیمی ساده است - آنها فعالیت را با استفاده از الکترود هایی که در ناحیه های بیمار مغز وارد می شوند ثبت می کنندبر اساس تجزیه و تحلیل این فعالیت، آنها الگوریتمی را برای شبیه سازی فعالیت های عصبی سالم که برنامه ریزی شده به یک میکروچاپ هستند و دوباره به مغز منتقل می کنند، توسعه می دهد.

در حال حاضر، تراشه، به نام نانو تراشه توانبخشی (یا ReNaChip)، به الکترود های کوچک که در مغز اعمال می شود، متصل می شوداما از آنجا که تراشه ها کوچکتر می شوند، ReNaChip می تواند به اندازه کافی کوچک باشد تا بتوان آن را به صورت الکتریکی به سمت راست بچسبانید.

با این حال، برای مقاصد درمانی، تنها الکترود در مغز وارد می شودپروفسور مینتز، که در حال حاضر آزمایش های مدل های حیوانی را انجام می دهد، می گوید: "تراشه خود را فقط می توان در زیر پوست قرار داد، مانند ضربان ساز برای قلب،" اطمینان از این که مغز تنها زمانی لازم است که تحریک شود. "

داستان های مربوطه

·         آزمایش خون، آسیب مغزی مرتبط با سال های آلزایمر قبل از تشخیص علائم را تشخیص می دهد

·         علائم حیاتی مغز تشخیص عوارض نوروفیزیولوژیک در بازیکنان با ضربه زدن

·         محققان جزئیات جدیدی از مسیر مغز مربوط به رفتارهای تحریک کننده را کشف می کنند

یکی از چالش های تکنولوژی پیشنهادی اندازه الکترودها استپروفسور مینتز می گوید، محققان امیدوارند که الکترودهای مغناطیسی عمیق را کوچکتر کنند، در حالی که سنسورهای بیشتری را در همان زمان اضافه می کنندپروفسور یوسي شهام الماس، همکار و همکارش دانشگاه تل آویو در حال کار بر روی این مشکل است.

تیم بین المللی رشته ای بین المللی شامل محققین دیگری از TAU - Prof. Hagit Messer-Yaron و Dr. Mira Kalish و شرکای اتریش، انگلستان و اسپانیا، به طور مرتب در محوطه دانشگاه TAU، بالا بردن پیشرفت تراشه در آزمایشگاه پروفسور مینت در حیوانات زنده نظارت دارد.

گفتگو دو طرفه

پروفسور مینتز می نویسد: اگرچه فیلم ها و تلویزیون ها درباره انسان های بیونیک در دهه های گذشته بخشی از فرهنگ مردمی بوده اند، ایده این است که یک تراشه می تواند بین ورودی ها و خروجی های ناحیه مغز خاصی را تعبیه کندمحققان می گویند که ReNaChip آنها می تواند به افرادی که مغز آنها با سن یا بیماری آسیب دیده است کمک کندتراشه نه تنها جایگزینی بیونیک برای عملکرد مغز استخوان در مغز را در شرایط ایدهآل فراهم می کند، بلکه می تواند مغز را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

در حال حاضر محققان تلاش می کنند تا عملکرد مغزی را از دست بدهند به علت آسیب مغزیپروفسور مینتس می گوید: "ما تراشه را به مغز متصل می کنیم تا رفتارهای نسبتا ساده مغز را تحریک کنیم." او می گوید: درمان کنترل شده برای صرع مقاوم در برابر دارو، بر اساس تکنولوژی تیم، تنها چند سال می تواند باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 3,195
  • بازدید سال : 34,956
  • بازدید کلی : 231,473