loading...

بهترین مشاور

پزشکان از زنان خواستند تا اطلاعات بیشتری درمورد مشکلات احتمالی غربالگری سرطان پستان و همچنین مزایا به دست آورند، پس از آنکه بعضی از خانمهایی که نتایج مثبت کاذب را با اضطراب جدی مواجه کرده و

tina بازدید : 38 پنجشنبه 04 بهمن 1397 نظرات (0)


پزشکان از زنان خواستند تا اطلاعات بیشتری درمورد مشکلات احتمالی غربالگری سرطان پستان و همچنین مزایا به دست آورند، پس از آنکه بعضی از خانمهایی که نتایج مثبت کاذب را با اضطراب جدی مواجه کرده و کیفیت زندگی را برای حداقل یک سال کاهش دادند.

یک مطالعه منتشر شده توسط BJS، مجله جراحی بریتانیا، نشان می دهد که بیماران مبتلا به نتایج مثبت کاذب - که در آن ماموگرافی غیر طبیعی است اما بدون سرطان وجود دارد - مجبور به انجام روش های تشخیصی بیشتر نسبت به زنان مبتلا به سرطان سینه قبل از همه آنها داده شد روشن است

 مشاوره ازدواج آنلاین

محققان هلند با 385 زن با نتایج غیرمعمول ماموگرام صحبت کردند - 152 مورد بعد از تشخیص سرطان پستان ، اما 233 نفر دیگر نتایج مثبت کاذب داشتند و سرطان نداشتند.

"حس مشترک به ما می گوید که تشخیص زودهنگام سرطان پستان خوب است و برنامه های غربالگری در کاهش مرگ و میر سرطان پستان موفق بوده اند"، می گوید: "دکتر لییدو ون استراگ" از گروه جراحی، بیمارستان سنت الیزابت، تیلبورگ و مرکز تحقیق و روانشناسی در بیماریهای جسمی، دانشگاه تیلبرگ.

"با این حال، در حالی که برخی از زنان واقعا از تشخیص زودهنگام سود می برند، دیگران آسیب و اضطراب غیر ضروری را تجربه می کنند. زنانی که در مطالعه ما مثبت کاذب را دریافت کردند، کیفیت زندگی آنها را کاهش داد، به ویژه اگر آنها در معرض اضطراب بودند و اثرات از این حداقل یک سال طول کشید.

"در حقیقت، زنان که تمایل به اضطراب داشتند بسیار بدتر از آن بود که اگر مثبت کاذب را دریافت کنند - که پیش بینی می شود در 60٪ موارد ماموگرام غیر طبیعی اتفاق می افتد - نسبت به آنها که واقعا مبتلا به سرطان سینه بودند."

زنان مبتلا به ماموگرام غیرطبیعی که در طی یک دوره پنج ساله در سه بیمارستان حضور داشتند، شرکت کردندکيفيت زندگی آنها (QoL) با استفاده از ابزار کيفيت زندگی سازمان بهداشت جهانی 100، که QoL را در شش حوزه - سلامت جسمی، سلامت روانشناختی، سطح استقلال، روابط اجتماعی، محيط و معنويت ارزيابی می کند، مورد ارزيابی قرار گرفت.

داده های بالینی از پرونده های پزشکی زنان بدست آمده و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه هایی را که اطلاعات دموگرافیک از قبیل سن، وضعیت تاهل، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی کسب می کنند، تکمیل کنند.

زنان در گروه سرطان پستان (BC) به طور معنی داری نسبت به زنان در گروه FP مثبت - 2/60 سال در مقایسه با 3/7 3 سال بودندآنها همچنین تومورهای بزرگتری نسبت به گروه FP داشتند - 17.4 میلیمتر در مقایسه با 9.9 میلیمتر.

داستان های مربوطه

·         مراقبت یکپارچه برای زنان با PMAD ها در چندین سطح ارائه شده است

·         التهاب ماندگار ریه از آسم دوران کودکی ممکن است خطر اضطراب در زندگی بعد از زایمان را افزایش دهد

·         فرم استنشاقی دارو فشار خون بالا برای درمان اضطراب، درد است

عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نمره های QoL بین دو گروه متفاوت بود:

اضطراب رضایت (تمایل به تجربه اضطراب) به میزان 55 درصد واریانس نمره QoL در گروه FP منجر شده استاین به حداکثر رسیدن به سه ماه رسید، اما در ماههای اول و 12 (43 درصد و 40 درصد) مشابه بود.

· اضطراب دولت (اضطراب موقت به علت وضعیت خاص) تا 46 درصد از واریانس در گروه BC به دست آمددر شش ماه اوج شد، اما در ماههای اول و 12 (32 درصد و 34 درصد) مشابه بود.

سطوح اضطراب دولتی به طور معناداری QoL را در گروه FP تحت تأثیر قرار نداد و سطح اضطراب در گروه BC به صفر QoL تأثیری نداشت.

روشهای تشخیصی، از جمله بیوپسی ها، در گروه FP برای دستیابی به تشخیص نهایی مورد نیاز بودتنها 14 درصد از گروه BC نیاز به چهار رویه داشت - 86 درصد دیگر سه مورد نیاز داشتند؛ در حالی که 32 درصد از گروه FP بیش از سه نفر نیاز داشتندپنجاه و پنج درصد از گروه FP در سال اول به کلینیک سرپایی بازگشته اند، که تا حدی هشت برابر آنها است.

نویسندگان بر این باورند که اضطراب و QoL کمتری را تجربه می کنند که زنان در گروه FP با توجه به فراخوانی پس از غربالگری و روش های تشخیصی پس از آن مواجه بودند.

دکتر ون دشتیگ می گوید: "تصمیم به شرکت در برنامه غربالگری نیاز به اطلاعات متعادل در مورد مزایای بالقوه و خطرات دارد."

"زنان غالبا خطر ابتلا به سرطان سینه را بیش از حد ارزیابی می کنند و مواد ارائه شده توسط متخصصین مراقبت های بهداشتی و سازمان های دولتی اغلب بر جنبه های مثبت غربالگری تمرکز می کنند و همیشه اهمیتی ندارند.

"زنان سزاوار اطلاعات بیشتر متعادل هستند تا به آنها کمک کند که تصمیم بگیرند که آیا دعوت غربالگری پستان را قبول کنند یا نه. این باید نه تنها به منافع احتمالی بستگی دارد، بلکه عواقب بالقوه یک مثبت کاذب را نیز توضیح می دهد، مانند افزایش احساس اضطراب و کاهش QoL که توسط مطالعه ما یافت می شود. "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,599
  • بازدید ماه : 3,017
  • بازدید سال : 34,778
  • بازدید کلی : 231,295