loading...

بهترین مشاور

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ماری جوانا در دوران نوجوانی یا نوجوانی جوان می تواند نشانه های روان پریشی ایجاد کند و ادامه مصرف ممکن است خطر ابتلا به اختلال روان درمانی را بعد از زندگی افزایش ده

tina بازدید : 47 چهارشنبه 03 بهمن 1397 نظرات (0)

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ماری جوانا در دوران نوجوانی یا نوجوانی جوان می تواند نشانه های روان پریشی ایجاد کند و ادامه مصرف ممکن است خطر ابتلا به اختلال روان درمانی را بعد از زندگی افزایش دهداین مطالعه در روز 1 مارس در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد .

ربکا کوپر، روانشناس تحقیقاتی و دانشجوی دکترا در دانشگاه ماستریخت در هلند، که در این مطالعه کار می کرد، گفت: "جوانان باید توصیه شود مراقب باشید و در مورد استفاده از شاهدانه فکر کنید؛ به طور مکرر و ادامه استفاده به خصوص برای سلامت روان آسیب می زند ... نشانه هایی وجود دارد که به ویژه افرادی که شروع به استفاده از شاهدانه در سنین پایین (16 ساله) می کنند، احتمالا به کاربران مزمن تبدیل می شوند و در نتیجه باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات روانی مانند نشانه های روان پریشی "

کودک لوس

مطالعات قبلی نشان داده است که ماری جوانا سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به علائم روانی را افزایش دهداما معلوم شد که آیا ماری جوانا سیگار قبل از علائم روانی استبرای این پژوهش، محققان 1923 نفر از جمعیت عمومی آلمان را که در سن 14 تا 24 سالگی در ابتدای زندگی 10 ساله بودند، ردیابی کردنداین افراد هیچ سابقه ای از علائم روانپریشی و یا مصرف شاهدانه در ابتدای زندگی نداشتند.

نتایج نشان داد که افرادی که سیگار کشیدن را در طول مطالعه شروع کردند، تقریبا دو برابر شانس گزارش علائم روانی در طی پیگیری به عنوان افرادی بود که به راحتی با هم مبارزه می کردنداین حقیقت حتی پس از حساب بودن عوامل بالقوه مخالف مانند سن، جنس، وضعیت اقتصادی اجتماعی، استفاده از داروهای دیگر و سایر تشخیص های روانپزشکی درست بودمیزان بروز نشانه های روان پریشی بین مبتلایان به سنین پایین و 5/3 سال در افراد مبتلا به کانابیس سیگاری 31 درصد و در افراد غیر سیگاری 20 درصد بودبین 3.5 سال و 8.4 سال به ترتیب 14٪ و 8٪ بودهمچنین مصرفکنندگان کانابیس که علائم روانپریشی را گزارش کرده بودند و همچنان به مصرف مواد مخدر مبتلا بودند، معتقد بودند علائمشان کمتر از کسانی است که سیگار کشیدندادامه استفاده از شاهدانه بیش از دو برابر خطر ابتلا به نشانه های روان پریشی را افزایش داد.

داستان های مربوطه

·         با استفاده از مجموعه کیت ها و رنگ ها برای پیشبرد تحقیقات زیست شناسی سلولی

·         الگوی فعالیت مغز مرتبط با توسعه اسکیزوفرنی است

·         ویتامین گروه B ممکن است برای افراد مبتلا به روانپریشی اولی مفید باشد

وین هال، از دانشگاه کوئینزلند، استرالیا و همکاری نویسنده تفسیری مرتبط، گفت که الگوی نتایج "بعید به نظر میرسد که مصرف شاهدانه نوعی از داروهای خودارزشی از علائم روانپریشی است و به احتمال زیاد یک علت کمک کننده است از علائم روان پریشی است. "در مطالعه، تجربیات روان پریشی، مصرف قارچی بعدا پیش بینی نکرددكتر هال و همكار لوئيزا دگن هارت از موسسه برنت در ملبورن، استراليا، در بيانيه همراهي خاطرنشان كردند كه يك رابطه علمي بين مصرف كانابي و نشانه هاي روان پزشكي حادثه از لحاظ زيستي قابل قبول است.

با توجه به یافته های کنونی و مطالعات قبلی، "احتمال دارد که کانابیس از اسکیزوفرنی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی به دلیل سابقه شخصی یا خانوادگی اسکیزوفرنی آسیب پذیر باشد." دکتر هال و دکتر دگن هایارت افزودند: "چالش اصلی این است که برای جلوگیری از استفاده جوانب کافی از مصرف شاهدانه، به طوری که شیوع روان درمانی کاهش می یابد. "

این مطالعه بخشی از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری آلمان بود.

سر رابین موری، استاد تحقیقات روانپزشکی در موسسه روانپزشکی، در مورد آخرین تحقیقات گفت: "این یکی از ده مطالعات آیندهنگر است که در این راستا اشاره شده است ... این مطالعه آجری بیشتری را به دیوار نشان می دهد که نشان می دهد استفاده از کانابیس سنتی عامل مهمی از روان درمانی مانند اسکیزوفرنی است ... این اطلاعات جدید را نشان می دهد که نشان می دهد کسانی که علائم روان پریشی را در طی چند سال از ابتلا به مصرف کانابیس نشان می دهند، به خصوص احتمال ابتلا به علائم روان پریشی مداوم را در صورت استفاده از قارچی "پیتر کیندمن، استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه لیورپول، گفت: مطالعه" شواهد بیشتری ارائه می دهد که استفاده از کانابیس عامل خطر برای روان درمانی است و توصیه می کند که یک روش محتاطانه و متفکرانه در مورد قوانین کانابیس "استفاده شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 211
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 38,816
  • بازدید کلی : 235,333