loading...

بهترین مشاور

یک بیمار مبتلا به اختلال وسواسی اجباری (OCD)، یک ستاره بسکتبال و یک حیوان در اسارت چیست؟ با توجه به تحقیقات جدید دانشگاه تل آویو، آنها یک پیوند رفتاری مشخص دارند که استرس را کاهش می دهد. در یک

tina بازدید : 51 دوشنبه 01 بهمن 1397 نظرات (0)


یک بیمار مبتلا به اختلال وسواسی اجباری (OCD)، یک ستاره بسکتبال و یک حیوان در اسارت چیست؟ با توجه به تحقیقات جدید دانشگاه تل آویو، آنها یک پیوند رفتاری مشخص دارند که استرس را کاهش می دهد.

در یک مطالعه جدید، پروفسور دیوید ایلام و دانشجوی کارشناسی ارشد او هیلار کرن از دانشکده علوم زیستی TAU در دانشکده علوم زیستی جرج S. Wise متوجه شدند رفتار رفتار تکراری به طور کلی - و به ویژه رفتارهای رفتارگرایی - نه تنها یک پدیده انسانی است بلکه یکی در دنیای حیوانات استآنها نتیجه گرفتند رفتار روحانی در هر دو انسان و حیوانات به عنوان راهی برای ایجاد آرامش و مدیریت استرس ناشی از غیر قابل پیش بینی بودن و غیر قابل کنترل بودن است - افزایش اعتقاد ما این است که ما در کنترل وضعیتی هستیم که در غیر این صورت از دست ماست.

آدرس مشاور خانواده

این تحقیق در همکاری با پروفسور پاسکال بوئر از دانشگاه واشنگتن و دکتر جول مورت از آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده انجام شده است. این تحقیق در بررسیهای عصبی و بیوفیزیولوژیکیمنتشر شده است .

سر و یا دم؟

پروفسور ایلام تقریبا هر فعالیت انسانی و حیوانی را می توان به سه بخش تقسیم کرد: - "آماده سازی"، "کاربردی" و "تایید کننده". جنبه های کاربردی توسط اقدامات خاصی که باید برای تکمیل یک کار انجام شود تعریف شده استاما اقدامات تهیه کننده و تأیید کننده، که اقدامات محققان را "سر" و "دم" نامیده می شود، به سختی مورد نیاز برای انجام کار نیستما قبل و بعد از کار مرکزی آنها را کامل می کنیم، اما لزوما با آن ارتباط نداریمافراد برای انجام وظایف، فعالیتهای مختلف سر و دم را تکمیل می کنند.

پروفسور ایلام و همکارانش طی دوره مطالعه و تماشا فیلم هایی از افراد انجام وظایف مشترک مانند قرار دادن پیراهن، قفل کردن ماشین و یا ساخت قهوه و همچنین بازیگران بسکتبال را به اتمام رساندنددر مورد بازیکنان بسکتبال، پروفسور ایلام توضیح می دهد، همه آنها در واقع باید برای تکمیل اقدامات خود توپ را پرتاب کنندبه همین دلیل است که رفتار روحانی قبلی، مانند تکان دادن توپ دقیقا شش بار؟

"معمولی که آنها در لحظات قبل از تیراندازی توپ انجام می دهند، روش تمرکز تمرکز کامل خود و کنترل اقدامات آنها است." پروفسور ایلام می گوید این نیز بخش مهمی از روانشناسی ورزشی استاگر بازیکنان احساس کنند که تکمیل اقدامات تکراری آنها عملکردشان را افزایش می دهد، آنها تمایل بیشتری به موفقیت دارنداین می تواند شامل هر چیزی از ضد قفل اتاق به LeBron جیمز پر از گلوله بازی قبل از بازی.

داستان های مربوطه

·         مداخله ویژه می تواند به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به PTSD کمک کند

·         نوجوانانی که از تجدید نظر شناختی استفاده می کردند، اندازه گیری های متابولیک بهتر داشتند

·         مطالعه بین استرس درک شده مادران و کودکان دارای اضافه وزن ارتباط پیدا می کند

حتی در زمینه فعالیت های روزمره، فعالیت های سر و دم را می توان به راحتی از عمل عمل در میان متفاوت استبا این حال، آنها در بیمار مبتلا به OCD اغراق می کنند که ممکن است برای بررسی و بازبینی اینکه آیا اجاق گاز خاموش شده است، بررسی شود یا خیرپروفسور ایلام می گوید که این ویژگی های فردی به فرد مربوط می شود، که اشاره می کند که آیین ها مانند اثر انگشت هستند - منحصر به فرد هر فرد است.

تعریف پاتولوژی

محققان می گویند هرچند رفتار همه جانبه تکراری است، اما رفتار هرکسی از نظر وسواس استبیماران OCD یک گرایش پاتولوژیک نسبت به رفتارهای تکراری یا الگوهای فکر دارند.

پروفسور ایلام می گوید، بیماران OCD درگیر فعالیت بیشتر "دم" نسبت به بازیکنان بسکتبال هستند که بیشتر فعالیت "سر" را نشان دادندسابق رنج می برند از احساس ناتمام بودن - آنها مطمئن نیستند که آیا کار آنها تکمیل شده است، و رفتار اجباری ناشی از نیاز به تایید اقدام استبر خلاف پرتاب آزاد، جایی که نشانه مشخصی وجود دارد - پرتاب توپ - که به پایان عملیات نشان می دهد، یک رفتار اجباری رایج مانند شستن دست ها ممکن است پایان نداشته باشدمرجع خارجی برای نشان دادن "مطلق پاک" وجود ندارد.

از آنجایی که کسانی که از OCD رنج می برند می توانند روال پیچیده خود را تنظیم کنند، اغلب نمی توانند اعتماد کنند که به طور کامل یک عمل را تکمیل کرده اند، در نتیجه گسترش مرحله تثبیت تکراری اقدامپروفسور ایلام می گوید: این تفاوت اصلی بین مراسم عادی و آسیب شناسی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 765
  • بازدید ماه : 765
  • بازدید سال : 39,565
  • بازدید کلی : 236,082