loading...

بهترین مشاور

تقسیم کار بین دو طرف مغز در خواندن زبان های مختلف: مشارکت پردازش مغزی در رمزگشایی عربی به مشارکت در خواندن انگلیسی متفاوت بود؛ عربی را به چالش کشیدن ترغیب می کند خوانندگان زبان مادری عربی چالش

tina بازدید : 62 جمعه 28 دی 1397 نظرات (0)


تقسیم کار بین دو طرف مغز در خواندن زبان های مختلف: مشارکت پردازش مغزی در رمزگشایی عربی به مشارکت در خواندن انگلیسی متفاوت بود؛ عربی را به چالش کشیدن ترغیب می کند

خوانندگان زبان مادری عربی چالش بیشتری در عربی دارند که از زبان مادری عبری یا زبان انگلیسی خواندن زبان مادری خود را بخوانند، چرا که دو قسمت مغز، زمانی که مغز فرانسوی عربی را فرآوری می کند، فراتر از فرآیند عبری یا انگلیسی است، تقسیم کار را متفاوت می کنداین نتیجه یک مطالعه جدید انجام شده توسط دو محقق دانشگاه Haifa، دکتر رفیق ابراهیم از مرکز تحقیقات مغز ادموند جرففرا برای مطالعه معلولیت های درسی و معلولیت های یادگیری و پروفسور زهره اویاتور از گروه روانشناسی

مشاوره جنسی

دکتر ابراهیم خاطرنشان کرد: "این نشان می دهد که سهم دو قسمت مغز در پردازش زبان نوشته شده بستگی به ساختار گرافیکی و زبانی این زبان ها دارد."

دو نیمه مغز، نیمهکاره نامیده می شود، انواع مختلفی از فعالیت ها را کنترل می کند: نیمکره راست بیشتر در پردازش وظایف فضایی و پردازش کامل (الگوی) پیام ها متمرکز است، در حالی که نیمکره چپ مسئول پردازش پیام های کلامی و پردازش محلی پیام ها .

به منظور بررسی تعامل بین دو نیمکره در حالی که خواندن عبری، انگلیسی و عربی، دو آزمایش با موضوعات به سه گروه تقسیم شدند: کسانی که زبان عربی را به عنوان زبان مادری خود، زبان انگلیسی زبان انگلیسی و زبان عبری آنها زبان مادریهر گروه در زبان مادری خود آزمایش شده است.

در اولین آزمایش، کلمات و pseudowords (رشته هایی از حروف که معنای لغوی ندارند) بر روی یک صفحه نمایش داده شد و از افراد خواسته شد تا دریابند که آیا محرک یک کلمه واقعی است یا خیرزمان پاسخ، دقت و حساسیت آنها با هر کلید فشار داده شد.

در آزمایش دوم، افراد با کلمات مختلف در سمت راست یا سمت چپ صفحه نمایش داده می شوند که اطلاعات را که توسط نیمکره مخالف پردازش می شود (یعنی زمانی که کلمه مناسب یا مزخرف در سمت راست صفحه نمایش داده می شود) صفحه نمایش، آن را توسط سمت چپ مغز پردازش می شود، و بالعکس، یک مرحله به نام "یک جانبه"). سپس کلمات مختلف در هر دو طرف صفحه نمایش داده شد، در حالی که در زیر کلمه مورد نظر یک نماد وجود داشت که نشان داد که این کلمه بود که باید آنها را درمان کند، در حالی که دیگر محرک ها در طرف دیگر صفحه نمایش به نظر می رسید تا منحرف شود پردازش مغز (این مرحله "دو طرفه" نامیده می شود).

داستان های مربوطه

·         1.5 میلیون پوند اعطا شده به محققان تومور مغز برای گسترش تحقیقات آزمایشگاهی به آزمایشات بالینی

·         محققان UTSA بینش مهمی را در مورد اعتیاد به مواد مخدر نشان می دهند

·         ابتکار عمل جدید به کودکان کمک می کند راه های ساده ای برای حفظ سلامت مغز را یاد بگیرند

مقایسه هر دو آزمایش، درجه تعامل بین دو نیمکره را در پردازش مغزی زبان مورد بررسی قرار می دهد.

نتایج نشان می دهد که برای خوانندگان عبری و انگلیسی هر دو نیمکره مغز به طور مستقل در کار خواندن مشغول به کار هستند، به طوری که هیچ یک از طرفین به دیگری وابسته نیستنددر مقابل، برای خوانندگان عربی، معلوم شد که نیمکره راست قادر به انجام مستقل در تکالیف خواندن بدون استفاده از منابع نیمکره چپ بود.

به گفته دکتر ابراهیم، ​​اهمیت یافته ها این است که علیرغم شباهت های بین عربی و عبری، هنگام خواندن سابق، مغز راست نمی تواند به طور مستقل عمل کند و بار شناختی به ویژه سنگین می شود، و زبان خواندن را سخت تر می کند، حتی برای کسانی که زبان مادری آنها عربی است.

دکتر این ابراهیم گفت: «این ثابت می کند که زبان عربی مانند سایر زبان ها رفتار نمی کند، زمانی که به هر چیزی مربوط به رمزگشایی نمادهای گرافیکی آن می پردازد.

"نتایج مطالعات نشان می دهد که بار دیگر بر روی سطح خواندن، شکل ساختاری رسم عربی، یعنی خطوط گرافیکی زبان نوشته شده، سیستم های شناختی را به طور متفاوتی فعال می کند. بنابراین، مسئله دوباره مطرح می شود که آیا در مدرن جهان کسانی است که زبانهای خاص صحبت می کنند، بیش از کسانی که زبان های دیگر را می گویند، مزیتی دارند؛ و نقش آموزش و پرورش در بهبود مهارت های خواندن در میان خوانندگان معمولی و افرادی که دچار مشکل هستند، دوباره به جلو برمی گردد. "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,517
  • بازدید ماه : 1,517
  • بازدید سال : 40,317
  • بازدید کلی : 236,834