loading...

بهترین مشاور

برای بزرگسالان، خاطرات تمایل دارند با زمان محو شوند. اما یک مطالعه جدید نشان داده است که شرایطی وجود دارد که برعکس برای بچه های کوچک درست است: آنها می توانند بخشی از اطلاعات را روز به روز بهتر

tina بازدید : 53 سه شنبه 20 آذر 1397 نظرات (0)



برای بزرگسالان، خاطرات تمایل دارند با زمان محو شونداما یک مطالعه جدید نشان داده است که شرایطی وجود دارد که برعکس برای بچه های کوچک درست است: آنها می توانند بخشی از اطلاعات را روز به روز بهتر بخوانند تا در روز اول یاد بگیرند.

در حالی که یک بازی ویدئویی که از آنها برای به یاد آوردن ارتباط بین اشیاء استفاده می کرد، 4- و 5 ساله ای که بعد از یک تاخیر دو روزه بازی دوباره بازی کردند، بیش از 20 درصد بالاتر از بچه ها بود که بعدا آن را دوباره پخش کردند روز

کوین داربی، دانشجوی دکترا در رشته روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو و همکارش در این مطالعه می گوید: "یک معجزه این است که بچه ها می توانند دقیق تر از آن چیزی باشند که لزوما فکر می کردند می توانند باشند." "آنها می توانند انجمن پیچیده ای ایجاد کنند، آنها فقط نیاز به زمان بیشتری برای انجام این کار دارند."

این مطالعه که در شماره آینده مجله علوم روانشناسی منتشر می شود ، اولین بار است که دو پدیده شناختی متفاوت، اما مرتبط با آن را به طور همزمان شرح می دهد: به اصطلاح "فراموش کردن شدید" - وقتی بچه ها دو مورد مشابه را در سرتاسر سریع یاد می گیرند، و دوم چیزی که باعث می شود آنها خاطره اول و به تعویق انداختن را فراموش کنند - زمانی که آنها می توانند روزهای اطلاعاتی که قبلا فراموش شده را به یاد آورند.

     مشاوره آنلاین زنان

این یافته ها "به ما یک پنجره را در درک حافظه و به ویژه مسئله رمزگذاری اطلاعات جدید در حافظه به ما می دهد،" ولادیمیر اسلووتسکی، استاد روانشناسی در ایالت اوهایو و مدیر آزمایشگاه شناختی دانشگاه، گفت:

"اولا، ما نشان دادیم که اگر اطراف اطفال اطلاعاتی از اطلاعات مشابه در مجاورت نزدیک قرار داده شود، قطعه های مختلف با یکدیگر اختلاف می کنند و تقریبا حذف کامل حافظه وجود دارد." "دوم، ما نشان دادیم که معرفی تاخیرها این دخالت را از بین می برد."

"به نظر می رسد شگفت آور است که کودکان می توانند تقریبا به طور کامل آنچه را که آموخته اند فراموش کنند، اما در نهایت خاطرات آنها می توانند با گذشت زمان بهبود پیدا کنند."

این مطالعه شامل 82 کودک 4 تا 5 ساله از پیش دبستانی های اوهایو بودبچه ها سه بار بازی جداگانه بازی را در یک کامپیوتر بازی کردند.

اولین بار آنها جفت اشیاء مانند کلاه بیس بال و خرگوش را نشان دادند و گفتند که این جفت ها متعلق به میکی موس یا وینی پیف بودندبرای برنده شدن در بازی، آنها باید با جفت های صاحب صحیح مطابقت داشته باشند.

بچه ها این انجمن ها را به راحتی آموختنددر ابتدای بازی، آنها به طور متوسط ​​60 درصد گلزنی کردند، اما در پایان بازی میانگین نمرات آنها به حدود 90 درصد افزایش یافت.

پس از آن کودکان پس از آن بازی را بازی کردند، اما محققان جفت هایی را که متعلق به میکی و پیف بودند تقلا کردند، به طوری که بچه ها مجبور بودند مجموعه ای کاملا جدیدی از انجمن ها با همان اشیاء یاد بگیرند.

داستان های مربوطه

·         تشخیص روشن تر بیماری های فلج اطفال در کودکان جوان

·         مطالعه نشان می دهد که چرا بعضی از کودکان به اثرات بدرفتاری حساس هستند

·         CHOP تأیید EC را برای نخستین و تنها ژن درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری های شبکیه ارثی جشن می گیرد

باز هم کودکان شروع به گلزنی در حدود 60 درصد کردند و به 90 درصد نمره رسیدند که نشان داد که می توانند انجمن های جدید عکس را یاد بگیرند.

محققان می خواستند تا آزمون کنند که آیا یادگیری ارتباطات جدید در بازی دوم موجب شده بچه ها فراموش کنند که چه چیزی در اولین بازی یاد گرفته اند، بنابراین نیمی از بچه ها یک بار دیگر در همان روز بازی می کنندبرای این آخرین بازی، محققان بازی های اصلی جفتی را از اولین بازی به ارمغان آورده اند.

و به نظر می رسید که بچه ها واقعا فراموش کرده بودندآنها سومین بازی را به ثمر رساندند و حدود 60 درصد آن را به ثمر رساندند و به ترتیب حدود 90 درصد را به ثمر رساندند - همانطور که همه آنها همان اطلاعات را از ابتدا یاد می گرفتند.

نیمه دیگر بچه ها تا سه روز بعد بازی سوم را انجام ندادندداربی توضیح داد چرا

او گفت: "ما از تحقیق قبلی می دانیم که بچه ها برای تشکیل انجمن های پیچیده در حال حاضر تلاش می کنند، بنابراین ما فکر می کردیم که با گذشت زمان و دوره های خواب آنها ممکن است بتوانند بهتر عمل کنند." "و معلوم شد که زمانی که آنها زمان را برای جذب اطلاعات، آنها بهتر انجام داد."

خیلی بهتر است: بچه ها که دو روزه بودند، بازی را با نمره متوسط ​​تقریبا 85 درصد آغاز کردند و با نمره ای که بالاتر از 90 درصد بود، به پایان رسیدنمرات نهایی آنها مشابه بود، اما آنها به اندازه کافی به یاد می آوردند تا با استفاده از یک امتیاز 25 امتیاز در برابر بچه هایی که دو روزه را ندیده بودند شروع کنند.

Sloutsky گفت که برای بچه ها، یادگیری ارتباطات جفتی به یادگیری چیزهایی مانند قوانین، برنامه ها یا ترتیبات استبه عنوان مثال، یک کودک ممکن است مجبور به یاد داشته باشید که در روزهای شنبه او می تواند از اسکوتر استفاده کند و برادرش بازی های ویدئویی را بازی می کند، اما در روز یکشنبه او بازی های ویدئویی را بازی می کند و برادرش از اسکوتر استفاده می کند.

مطالعه نشان می دهد که کودکان ممکن است در حال یادآوری چنین مواردی دچار مشکل شوند، اما با توجه به چند روز برای جذب اطلاعات جدید، می توانند آن را بعدا یاد بگیرند.

Sloutsky اخطار داده است که این مطالعه به هیچ وجه نشان نمی دهد که بچه ها می توانند مقادیر بالاتری از اطلاعات را جذب کنند، در صورتی که تنها وقت خود را برای خواب به آنها داده شوددر عوض، به این معنی است که آنها می توانند مقدار اطلاعاتی را که برای بچه داده شده است، در زمان داده شده جذب کنند حتی اگر به نظر می رسد که در حال حاضر فراموش شده اند.

وی گفت: "ما نشان داده ایم که ممکن است خاطرات کودکان با گذشت زمان بهبود پیدا کند، اما به نظر نمی رسد که ما یک روش فوق العاده برای شارژ کردن داشته باشیم."

"پیام بیرون آمدن این است که بچه ها می توانند فراموش کردن شدید را تجربه کنند، و راه خلاف بصری برای مبارزه با آن، زمان گذراندن است."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 3,095
  • بازدید سال : 34,856
  • بازدید کلی : 231,373