loading...

بهترین مشاور

ازدواج را مانند یک مقصد می بینید یا یک سفر؟ اگر ازدواج را به عنوان یک سفر می نگرید، شما به احتمال زیاد و بی نهایت در زندگی کامیاب می شوید. کسانی که ازدواج را به عنوان مقصد می بینند احتمال بیشت

tina بازدید : 64 چهارشنبه 14 آذر 1397 نظرات (0)

ازدواج را مانند یک مقصد می بینید یا یک سفر؟ اگر ازدواج را به عنوان یک سفر می نگرید، شما به احتمال زیاد و بی نهایت در زندگی کامیاب می شوید. کسانی که ازدواج را به عنوان مقصد می بینند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار پریشانی شوند. زمانی که گرمی و محبت در زندگی کم رنگ می شود افراد تعجب می کنند که: “چطور من توانسته ام با شخصی ازدواج کنم که سوهان روح من است و به طرز ازاردهنده ای با من متفاوت است؟!!!”
در واقع این تفکرات می توانند به آسانی در هر زوجی برجسته شوند. آیا این برایتان تعجب برانگیز نیست؟
یک متخصص روان شناسی می گوید: یاد دارم زمانی که مردی را ملاقت کردم که همسرش فوت کرده بود، شاید حول و حوش هشتادسال داشت، برمی گردد به دورانی که مجرد بودم و برای فکر کردن به مسائلی مانند اینکه رابطه باید همواره عالی باشد یا برای تصمیمات مربوط به ارزش ادامه دادن و ندادن رابطه، نسبتاً خام بودم. این مرد زندگی زناشویی طولانی مدت و بسیار خوبی داشت. من از بیان پر حرارت او همانطور که احساساتش را از زندگی خود و همسر مرحومش توصیف می کرد، دریافتم:
“گاهی اوقات فکر می کردم او وحشتناک ترین شخص جهان است؛ سپس گفت: “برخی اوقات نیز فکر می کردم او شگرف ترین شخص بوده است؛ به قدری که حس کردم بودن در کنار او خوشبختی و خوش شانسی را به ارمغان می آورد”
مطالب مرتبط: مشاوره ازدواج، بهترین راه حل
همسران می توانند آزار دهنده باشند
این توصیه رابی جوزف ریچارد در مورد نحوه انتخاب شریک مادام العمر زندگی را هرگز فراموش نکنید. او می گوید: “افراد آزار دهنده هستند، پس شخصی را پیدا کنید که شما را به ندرت می آزارد و با او ازدواج کنید! ” اگر دیدتان از ازدواج به عنوان یک سفر است، شما خواهید فهمید که همه زوج ها پستی و بلندی هایی را تجربه می کنند مانند سفر کردن. همواره کار ما یاد گرفتن آن است که چگونه با زایندگی با چالش های رابطه روبرو شویم و همانطور که مشکلات بیشتر می شوند آنها را یکی پس از دیگری با رویکردی پیش رونده در راستای پیشرفت مان به عنوان یک شخص یا همسر پشت سر بگذاریم.

ازدواج به عنوان تجارب تحولی غایی
نگریستن به ازدواج به عنوان سفر بدان معناست که ازدواج نوعی سرمایه گذاری انرژی روانی روزانه است برای حفظ رابطه و ارضای آن از لحاظ هیجانی و معنوی. این کار واقعاً تا حدی شدنی و آسان است، پس ما آن را به صورت یک عادت در می اوریم از طریق گسترش و رشد روال زندگی برای ایجاد ارتباطی دوباره با همسرمان. وقتی که به این کار پایبند باشید، گرمی در زندگی تان جریان می یابد و برایتان تصور زندگی بدون همدم سخت خواهد بود. با این روش و با جستجوی مداوم خودپویشی، ازدواج یک تجربه غایی تحولی منظور می شود. تفاوت ها را برای برقراری ارتباطی مثبت و سازنده بپذیرید و ارج نهید، مسئولیت روشی که موجب بهتر شدن یا نشدن خود و همسرمان شده را قبول کنیم، همه این اقدامات بخشی از پیمان مهم و سرنوشت ساز همانند قاب عکسی از یک سفر محسوب می شوند.
کامیابی در هر واقعیت در حال تغییری
با رفتار کردن بدین طریق که گفته شد، ما توانایی همدلی و حمایت از یکدیگر را در خودمان پرورش می دهیم و حساسیت بیشتری نسبت به خواسته ها و نیازهای همسرمان و نیز خودمان نشان می دهیم. ما می توانیم دگرمحور شویم بدون اینکه خودمان را فراموش کنیم. مطمئناً، این کار میزانی از کمال و بلوغ فکری و روانی را برای داشتن زندگی سعادتمندی در پی دارد. برای کامیابی ما نیاز به تعهد داریم، نه تنها برای لحظات ایستای زندگی به عنوان سفر بلکه برای هر واقعیت در حال تغییری همچون پیشرفت تدریجی زندگی و رابطه مان به آن نیاز داریم. هر دوی ما به عنوان یک زوج در زندگی ثابت قدم هستیم که این موجب تعادل در زندگی مان می شود یا ما را به سمت رفتن در جهت تعادل ارجاع می دهد، ما مکرراً دستخوش نوسانات و پیچ و تاب هایی در همه ی جوانب زندگی ورابطه مان می شویم. انتخاب عاقلانه همسر اولین گام در راستای خلق شکوفایی و استمرار زندگی زناشویی است. با نگریستن و رفتار کردن به رابطه مانند یک سفر، ما با روی باز به استقبال یک زندگی گرم و صمیمی می رویم. ما دوباره، بیش از پیش؛ عاشق همسرمان می شویم.

منبع:مشاوره-آنلاین.com

 

برچسب ها: ازدواج ایده آل ,ازدواج به عنوان مقصد ,ازدواج مادام العمر ,خوشبختی زناشویی ,سرمایه گذاری روانی ,عشق همسر ,ناسازگاری با همسر ,همسر ایده آل ,واقع بینی در ازدواج ,کامیابی در زندگی ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 246
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 385
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,135
  • بازدید ماه : 1,135
  • بازدید سال : 39,935
  • بازدید کلی : 236,452