loading...

بهترین مشاور

یک مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه ایلینویز بررسی خواهد کرد که آیا قرار گرفتن در معرض منظم به بیسفنول A (BPA) و فتالات - مواد شیمیایی که به طور گسترده در پلاستیک ها و سایر محصولات مصرفی استفاده می شود

tina بازدید : 74 چهارشنبه 02 آبان 1397 نظرات (0)


یک مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه ایلینویز بررسی خواهد کرد که آیا قرار گرفتن در معرض منظم به بیسفنول A (BPA) و فتالات - مواد شیمیایی که به طور گسترده در پلاستیک ها و سایر محصولات مصرفی استفاده می شود - می تواند رشد، شناخت و رفتار نوزاد و نوجوان را تغییر دهد.

کمک هزینه 2 میلیون دلاری از موسسه ملی علوم بهداشت محیطی در موسسات ملی بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده مرکز تحقیقات پیشگیری از سلامت محیط زیست و کودکان در ایلینوی را ایجاد خواهد کردچهار پروژه آزمایشی در سه سال آینده در دانشگاه ایلینوی و دانشگاه هاروارد برگزار خواهد شد.

تحریک و ارضا کردن مرد بدون عمل دخول

BPA و فتالات از بین رفته اندوکربن هستندآنها هورمون های طبیعی را تقلید می کنند و بنابراین می توانند با هورمون سیگنالینگ در بدن تداخل ایجاد کنند.

BPA برای ساخت پلاستیک های متفرق استفاده می شود و جزء بسیاری از ظروف و بطری، لوله های پی وی سی، پر کردن دندان و الکترونیک استرزین های ساخته شده با مواد غذایی خط خطی BPA و ظروف نوشیدنیمطالعات انسانی BPA در بسیاری از بافت ها و مایعات، از جمله ادرار، خون، شیر مادر و مایع آمنیوتیک زنان باردار یافت شده است.

برنامه ملی سم شناسی بازبینی مطالعات آزمایشگاهی در مورد حیوانات در معرض BPA در سال 2008 را بررسی کرد و گزارش داد که در حالی که شواهد کمی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض BPA برای بزرگسالان مضر است، "برخی از نگرانی ها در مورد اثرات مغز، رفتار و غده پروستات در جنین، نوزاد و کودک در معرض انسداد فعلی انسان به بیسفنول A. "

فتالات باعث افزایش دوام، شفافیت و انعطاف پذیری برخی از پلاستیک ها می شودآنها همچنین به عنوان امولسیفایرها، روان کننده ها، تثبیت کننده ها، پوشاننده ها و پوشش ها در لوازم آرایشی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، پخت و پز، پارچه، اسباب بازی و قرص استفاده می شودمطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض برخی از فتالات ها می تواند سطح هورمون را تغییر دهد و نقایص مادرزادی را در جوندگان ایجاد کند.

چهار پروژه آزمایشی اثرات BPA و فتالات را در نوزادان و نوجوانان ارزیابی خواهد کرددو پروژه بر روی موضوعات انسانی تمرکز می کنند و دو نفر جوندگان را شامل می شوند.

محور مطالعات پروژه ای است که در معرض قرار گرفتن در معرض BPA و فتالات در ارتباط با رشد جسمی و روحی نوزادان استگروه پزشکان کارل در شامپاین-اوربانا در این پروژه با نام کودکان و نوجوانان ایلینویز (I-Kids) همکاری خواهند کردمحققان زنان باردار و نوزادان خود را دنبال می کنند، هر ماه میزان BPA و فتالات را در ادرار اندازه گیری می کنند و اطلاعات مربوط به منابع احتمالی قرار گرفتن را جمع آوری می کنندنوزادان نیز تحت آزمایشات جسمی، رفتاری و شناختی قرار خواهند گرفت.

سوزان شانتز، استاد علوم زیست شناسی مقایسه ای در ایلینوی، یک سم شناس محيط زيست، گفت: "ما در طی 24 ساعت اول تولد نوزادان را مشاهده خواهیم کرد و اطلاعات زیادی در مورد رشد و پیشرفت آنها جمع آوری خواهیم کرد، اما همچنین در مورد عملکرد شناختی آنها." و مدیر مرکز جدید.

او گفت: "این مواد شیمیایی باعث اختلال در سیستم غدد درون ریز می شود." "BPA استروژنی است و فتالات آن ضد آندروژنی است، بنابراین انتظار می رود هورمون های جنسی در بدن هر دو متوقف شود."

داستان های مربوطه

·         تکنیک توالی پروتئین جدید می تواند تحقیقات زیست پزشکی را متحول کند

·         کنسرسیوم دستگاه اطفال تحت پوشش کودکان ملی و UMD 5 میلیون دلار از FDA دریافت می کند

·         گزارش مطالعات افزایش خطر مرگ در کودکان مبتلا به بیماری التهابی روده

تستوسترون و استروژن برای تفاوت های جنسی که در مغز جنین و نوزاد ایجاد می شود، مهم هستندشانتز گفت که نوزادان مذکر و متولد به طور طبیعی با ویژگی های جسمی و همچنین توانایی های شناختی و رفتاری خود تفاوت دارنداو گفت: "ما می خواهیم ببینیم که آیا اختلافات جنسی با قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی تغییر می کنند."

دو روانشناس توسعه یافته در ایلینوی، استاد مقطع علوم انسانی آندره آگیار و استاد روانشناسی رنه بالیسرژون، آزمونهای شناختی و رفتاری را انجام خواهند دادمحققان امیدوارند که در طول چندین سال نوزادان را دنبال کنند.

در یک پروژه جداگانه، یک همکار در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، سوسن کوریک، MD، اثرات BPA و فتالات را از گروهی از نوجوانانی که پس از تولد آنها دنبال کرده است، ارزیابی خواهد کرد.

کریکک ارزیابی عصب روانشناختی افراد و سنجش صفات، مانند استدلال کلامی یا فضایی را که در بین مردان و زنان در این سن متفاوت است، انجام خواهد داد.

شانتز گفت: "نوجوانی یک دوره دیگر است که هورمونهای جنسی تاثیر زیادی بر رشد و رفتار مغز و حتی رشد فیزیکی دارنداین پروژه به محققان اجازه می دهد تا تعیین کنند که آیا قرار گرفتن در معرض BPA و فتالات مانع سیگنالینگ هورمون های طبیعی می شود و باعث تغییر ویژگی های جنسیتی می شود.

اسانتس، استاد روانشناسی ایلینویز، جانیس جورسکا، مطالعات مشابهی را در موش هایی که در معرض مواد شیمیایی مشابه در "دوره های زمانی در موش های صحرایی" قرار دارد، به همراه دارد که در آن موش ها رشد موازی و نوجوانی را در انسان دارند. Juraska تراکم سلول را در نقاط مختلف مغز بررسی خواهد کرد تا عکس کاملتری از هر تغییری که همراه با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی همراه است، دریافت کند.

یک پروژه چهارم به تغییرات بالقوه در سیستم های تولید مثل موش های نر و ماده در معرض BPA و فتالات می پردازدهومفری یو، یک متخصص زیستشناسی تولید مثل، از موش های تغییر یافته ژنتیکی در ایلینوی، پروفسور جودی فلائوس، سم شناسی تولید مثل و مدیر ارشد مرکز جدید و موسسه ملی بهداشت و سلامت، از موش های تغییر یافته ژنتیکی استفاده می کند تا مکانیزم هایی را نشان دهد که این هورمون تقلید بر تولید مثل سلول ها.

Flaws می گوید: "محققان از هر چهار پروژه با یکدیگر همکاری می کنند تا تصویر منسجمی از اثرات بیسفنول A و فتالات در رشد، شناخت و رفتار نوزادان و نوجوانان بدست آید."

تمرکز اصلی این مرکز آموزش و پرورش و حمایت از جامعه خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 3,143
  • بازدید سال : 34,904
  • بازدید کلی : 231,421