loading...

بهترین مشاور

تحقیقات جدید توسط محققان کالج پزشکی Weill Cornell به شیوه های خاصی از والدین و همسالان تاثیر می گذارند تا نوجوانان را به ترک سیگار، نوشیدن و استفاده از ماری جوانا برسانند. در میان یافته های آنها

tina بازدید : 51 سه شنبه 24 مهر 1397 نظرات (0)


تحقیقات جدید توسط محققان کالج پزشکی Weill Cornell به شیوه های خاصی از والدین و همسالان تاثیر می گذارند تا نوجوانان را به ترک سیگار، نوشیدن و استفاده از ماری جوانا برساننددر میان یافته های آنها: نگرش نسبت به مصرف سیگار تحت تاثیر قرار دادن نوجوانان از مواد مخدر متعدد (سیگار کشیدن، نوشیدن و ماری جوانا) و این خود را در پسران و دختران متفاوت است.

برای دختران، دوستان نشان داده شده است که مرکزی هستندنگرش های دوجانبه یا قابل قبول در گروه اجتماعی خود نسبت به سیگار کشیدن با استفاده از مواد مخدر همراه بود که به دو یا چند رفتار زیر تعلق داشت: مصرف سیگار، نوشیدن و ماری جوانااین مورد در مورد پسران نبود، که مصرف مواد مخدر به جای آن، به این معنی است که سیگار کشیدن را در گروه سنی بزرگترشان - نه فقط در میان دوستانشان، پیش بینی می کرد.

دکتر جنیفر اپستین، نویسنده دانشیار دانشکده بهداشت عمومی، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: "اگر یک نوجوان سیگار کشیدن را بپذیرد و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد، بیشتر احتمال دارد که آن را بخورید، بلکه نوشیدنی و احتمالا از ماری جوانا استفاده کنید." بخش پیشگیری و رفتار بهداشتی در کالج پزشکی Weell Cornell. "در حالی که تفاوت های میان دختران و پسران تحت تأثیر این عوامل اجتماعی ظریف است، آنها می توانند به ما در ایجاد تاکتیک های جدید آموزشی جنسیتی برای پیشگیری از این رفتار کمک کنند."

  درباره مشاوره خانواده

این مطالعه همچنین نشان داد که عوامل متعددی برای پسران و دختران وجود داردهنگامی که دوستانشان الکل یا سیگار می کشیدند یا هنگامی که والدینشان نگرش های نافذ یا دوجانبه نسبت به نوشیدن داشتند، پسران و دختران نوجوان بیشتر احتمال دارد که مصرف مواد مخدر را گزارش کنندسایر متغیرهای عمده شامل ناتوانی نوجوانان در از بین بردن مواد مخدر و دستیابی به اهداف از طریق تلاش های خود است.

"نظر والدین مهم است. مادران و پدران نقش مدل های حیاتی هستند و باید نگرش خود را نسبت به استفاده از مواد مخدر بی فایده دانست. همچنین مراقبت از دایره اجتماعی کودکان خود اهمیت دارد، زیرا به ویژه برای دختران، دوستانشان بسیار متمرکز هستند دکتر اپشتاین می گوید: "تاثیر بر رفتار آنها دارد." "در عین حال، والدین می توانند کاری را انجام دهند که خطر ابتلای فرزندانشان به مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد، مانند آموزش آنها برای تعیین اهداف و اعتراض خود."

داستان های مربوطه

·         بسیاری از بیماران آلزایمر دو یا چند دارو روانگردان مصرف می کنند

·         روش جدید برای اندازه گیری داروهای آماده سازی لیپوزوم

·         مدل سازی داده های غیر عددی در زیست شناسی سیستم

محققان بررسی های محرمانه ای را که در 2400 کلاس ششم و هفتم در مدارس در شهر نیویورک انجام شده است، مورد بررسی قرار دادندسوالات مربوط به استفاده از مواد و چندین عامل روانشناختی که تحقیقات قبلی نشان می دهد ممکن است مربوط به استفاده از مواد مخدر استاکثریت این مدارس جوانان را از خانواده هایی با درآمد متوسط ​​به مراتب پایین تر از سطح فقر فدرال، خدمت می کنند.

مطالعه حاضر یکی از نخستین است که به بررسی رابطه بین سیگار کشیدن، نوشیدن و استفاده از ماری جوانا می پردازداکثریت تحقیق در این زمینه بر روی یک ماده تنها در انزوا متمرکز شده است، به ویژه در میان جمعیت های حومه سفید طبقه متوسطاهمیت رویکرد دکتر اپشتاین با شواهدی مواجه می شود که نشان می دهد مصرف مواد مخدر نوجوانان عامل مهمی برای مصرف مواد مخدر بزرگسال است.

یکی از دلایل این یافته ها، به گفته دکتر اپستاین، این است که "برنامه های جامع پیشگیری که با تمرکز بر داروهای مختلف دروازه (الکل، سیگار و ماری جوانا) می توانند ارزشمند تر از برنامه های تمرکز بر یک دارو واحد باشند".

همکاری نویسندگان شامل دکتر گیلبرت جی. بوتوین، رئیس بخش پیشگیری و رفتار بهداشتی وزارت بهداشت عمومی و استاد روانشناسی بهداشت عمومی و روانشناسی روانپزشکی در کالج پزشکی Weill Cornell؛ و مارگارت دویل، قبلا Weill Cornell.

این مطالعه در شماره 1 ژوئیه مجله سوء استفاده از مواد مخدر کودک و نوجوان به صورت آنلاین منتشر شده است . این تحقیق توسط کمک مالی به دکتر اپستاین از موسسه ملی مواد مخدر (NIDA) برای تجزیه و تحلیل داده هایی که قبلا در اختیار دکتر بوتوین از موسسه ملی سرطان (NCI) جمع آوری شده بود، پشتیبانی شدبرخی از دانش آموزان در مطالعه NCI یک برنامه پیشگیری به نام "آموزش مهارت های زندگی" (LST) دریافت کردند، در حالی که دیگران آن را انجام ندادنددکتر بوتوین درآمد حاصل از فروش برنامه LST را دریافت می کندداده های مورد استفاده دکتر اپستاین برای مطالعه فعلی NIDA از دانش آموزانی بود که برنامه LST را دریافت نکرده بودند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3144
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 3,080
  • بازدید سال : 34,841
  • بازدید کلی : 231,358